Skissa i exel.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Skissa i exel.

Inlägg av TomasL »

Om man använder dynamiska rutnät förstår jag problemet, men det är ju enkelt att ordna, man ställer bara in ett fast rutnät.

Tja, hur vill du att ritningar skall se ut?

Nja, Visio i sig kostar kanske 6k eller så i dag, sedan finns det ju en massa 3-dje parts bibliotek som naturligtvis kostar pengar, men det är ju inget som, ingår i Visio.
Nu gör jag iofs själv alla mina former, både dumma och smarta, så jag har adrig haft behov av annat än Visio Pro/Premium.
Dock, en gång i tiden (mitten 90--talet) så var det Technical som gällde för mig.
xxargs
Inlägg: 10183
Blev medlem: 23 september 2006, 14:28:27
Ort: Södertälje

Re: Skissa i exel.

Inlägg av xxargs »

I så fall är det en kran jag inte har hittat..., är ingen expert på visio utan är något som bara måste göras och allt för ofta på dokument andra har gjort och man får köpa läget.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Skissa i exel.

Inlägg av TomasL »

Linjaler och rutnät hittar du under (gäller 2k10) "Visa|Visa" klicka på pilen i nedre högra hörnet, där kan du ställa in rutnätet.
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor
Inlägg: 2502
Blev medlem: 29 oktober 2007, 15:25:17
Ort: Kristinehamn

Re: Skissa i exel.

Inlägg av tompa74 »

+1 På Incscape, gratis, enkelt att lära (gott om tutorials) och bra funktionalitet. :)
/ Tompa
seksttog
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 mars 2012, 23:45:42
Ort: Kristianstad

Re: Skissa i exel.

Inlägg av seksttog »

ProgeCAD Smart liknar Autocad och är gratis för hemmabruk. http://www.progesoft.com/en/products/progecad-smart/
Skriv svar