Stoppa irriterande fönstra

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26148
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Stoppa irriterande fönstra

Inlägg av Icecap »

Jag använder FF för att surfa och det fungerar i mycket ganska bra, jag har stoppat pop-up i de inställningar som finns, ganska ofta ser jag meddelandet om att ett pop-up är blokerat osv så jag är nöjd.

vad som retar mig är att Aftonbladet har ett extra fönster från bannerfarn som kommer fram lite då och då. Jag har blokerat bilder från den site men jag undrar om det finns ett program eller inställning som tar bort dessa störande reklaminslag, gärna så att jag kan välja vad som faktisk får komma fram.

Alla tips mottas med glädje.
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Inlägg: 966
Blev medlem: 14 oktober 2003, 16:55:23
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

Om du har funktionen block popups aktiverad i FF kan man väl även ställa vilka sidor som ska blockas och sidor som inte ska blockas, likt en brandvägg? Kanske inte var så du menade?
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Jag märker sällan att popups går igenom FF, märker inget alls på aftonbladet och jag har inte konfigurerat nånting.
Kör FF 1.0.6 (på Win)

Kanske har mitt ZoneAlarm en fot med i spelet, inte vet jag.
Användarvisningsbild
jack
EF Sponsor
Inlägg: 2059
Blev medlem: 5 oktober 2004, 17:32:27

Inlägg av jack »

Har inte heller haft några problem. Samma rigg som $tiff.

Om ni vill bli av med ännu mer reklam så rekommenderar jag tillägget Adblock till FF. Riktigt bra.
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Inlägg av speakman »

Som jack säger; Adblock is the shit... Ville bara förtydliga. ;)

Mvh
speakman
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26148
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

Tack för alla råd. Jag testade att slå av java-script och kollade sedan runt på aftonbladets sida utan att det kom fram något alls. Jag har även sugit in Adblock som jag kommer att använda till andra ställen.
Skriv svar