Ännu ett schemaverktyg.....

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
jesse
Inlägg: 9233
Blev medlem: 10 september 2007, 12:03:55
Ort: Alingsås

Ännu ett schemaverktyg.....

Inlägg av jesse »

Här kommer ett litet schemaverktyg som verkligen är användbart. Otroligt enkelt (starttröskel = noll), det går väldigt snabbt att skapa snygga scheman tack vare det stora symbolbiblioteket. Det är inget CAD-program, dvs. det är inte avsett för att rita kretskort med, men fungerar utmärkt om man vill göra ett systemschema t.ex.
Jag kommer definitivt att använda det när jag vill rita upp något snabbt och snyggt. Skapat av DigiKey.

testa själva. Det är ett online-program som du kör direkt i webbläsaren:
Scheme-it

Bild
hummel
Inlägg: 2259
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Ännu ett schemaverktyg.....

Inlägg av hummel »

Verkar som du även ger Digikey en kopia av allt arbete du gör i programmet, vilken dom kan göra vad dom vill med...
Användarvisningsbild
jesse
Inlägg: 9233
Blev medlem: 10 september 2007, 12:03:55
Ort: Alingsås

Re: Ännu ett schemaverktyg.....

Inlägg av jesse »

Jag tolkar det inte så. Så ser avtalet ut: (min undestrykning)
8. Rights to End User Content. By posting, uploading, or transmitting any data or other content on or through the Application, or causing any data or content to be posted, uploaded, or transmitted on or through the Application (the "End User Content"): (i) you represent and warrant that you are the owner of the End User Content and/or that you have the right to grant the licenses to Digi-Key contained in this Agreement; and (ii) you grant to Digi-Key a fully-paid, royalty-free, perpetual, irrevocable, transferrable, sublicensable, non-exclusive, worldwide license to maintain a copy of the End User Content (in whole or in part) solely for the purpose of operating the Application and storing content posted by registered users for their use with the Application.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Ännu ett schemaverktyg.....

Inlägg av Magnus_K »

Tackar för tipset jesse.
Ska ta och prova det här lite framöver!
Användarvisningsbild
lond
Inlägg: 3508
Blev medlem: 23 september 2009, 11:52:45
Ort: Hyssna

Re: Ännu ett schemaverktyg.....

Inlägg av lond »

Vet inte om någon har tipsat om denna: Circuits från AUTODESK 123D.

Du kan både rita schema och kretskort och även simulera funktion.

/// Marcus
Skriv svar