Win7 gigantiskt allokerat arbetsminne för en internet sida

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
jihe
Inlägg: 2405
Blev medlem: 24 april 2009, 20:16:03

Re: Win7 gigantiskt allokerat arbetsminne för en internet si

Inlägg av jihe »

Det behöver ju inte vara Flash heller, det räcker ju med en liten bugg i något Javascript.

Testa detta och håll koll i aktivitetshanteraren t ex (OBS! Gör det inte i en webbläsare där ni har skrivit 10 veckor på en doktorsavhandling utan att spara den...)

Kod: Markera allt

<script type="text/javascript">
var fillMe = [];
while (true)
  fillMe.push('Filling');
</script>
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Win7 gigantiskt allokerat arbetsminne för en internet si

Inlägg av Henry »

sodjan skrev:Kan du reproducera problemet?
Om inte, så är det knappast något att diskutera vidare.
Om du kan reproducera problemet, och ange vilka specifika
URL'er som orsakar det, så blir det intressantare... :-)
Url som sådan spelar ingen direkt roll vad jag märkt för det är som sagt inte första gången, dock första gången med så här stort allokerat arbetsminne. Gissar dock på att någon iexplore.exe varit kvar från någon annan sida som stängts ned eller dylikt men ändå fortsatt att hämta hem eller vad som helst och inte stoppats och stängts ned som den borde och det var denna som var orsaken och inte någon sida på YA.

Kan tyvärr inte se vilken specifik sida som är knuten till en viss iexplore för då hade jag kunnat säga vilken sida. Men har märkt att när jag stängt ned en iexplore så kan mer än en sida startas om, men det kan vara andra saker involverade i det kanske, men jag trodde att en iexplore.exe = en sida.


Tycker mig dock att om jag har ett antal youtube sidor öppna, eller andra med tungt material, och går till viloläge och startar upp sedan dagen efter och tittar och stänger ned några sidor och startar andra men låter andra sidor från dagen innan vara igång och gör så här några gånger så kan det bli så här ibland tycker jag.


Eftersom jag inte vet orsaken så kan jag alltså inte själv reproducera det. Tog upp detta mer för en diskussion om någon kanske hade någon idé om vad som skulle kunna vara orsaken, inget mer än så.

Har ju dock också tackat för förslagen som kommit fram så jag är nöjd som sådan, så kan jag gå vidare med detta sedan.

Vill däremot andra fortsätta diskutera detta så får de förstås gärna göra det, kan ju tex kanske komma upp andra saker man inte tänkt på eller dylikt. Men det är ju förstås upp till var och en, jag låser ju inte precis tråden.
Skriv svar