Webbserverproblem

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
fatboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 12 oktober 2005, 17:39:54
Ort: Boden

Webbserverproblem

Inlägg av fatboy »

Jag har IIS på min dator och har använt tidigare Easy Home Web Server och Abyss. Men efter 4 eller 5 dagar så slutar IIS att få ut sidorna, trots att jag inte har något som använder samma port eller något sånt. Har också försökt gå in på sidan via IP-nummret och localhost men inget svar. Vad har hänt med IIS?
sebastiannielsen
Inlägg: 3662
Blev medlem: 11 september 2004, 09:30:42
Ort: gbg
Kontakt:

Inlägg av sebastiannielsen »

kolla ditt ip på www.whatismyip.com och gå till någon annan dator och skriv in det (eller ring en kompis som får prova)

Det kan ju vara det att du har sk dynamiskt ip, dvs när det ändrar sig efter några dagar.

kolla konfigurationen av webbservern. kan ju vara ett fel där....

Kolla även ev. brandväggar om du har några.
Användarvisningsbild
fatboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 12 oktober 2005, 17:39:54
Ort: Boden

Inlägg av fatboy »

Nu funkar IIS igen!
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17126
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Kör du den fullständiga IIS eller den som följer med workstation OSena?

Om du kör den sistnämda har den vissa begränsningar.. max tio samtidiga sessions tex... detta tar snabbt slut om nån liten mask råkar passera din webserver!
Användarvisningsbild
fatboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 12 oktober 2005, 17:39:54
Ort: Boden

Inlägg av fatboy »

Jag tror det är den fullständiga IIS som jag använder. Nu vet jag vad felet var.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

Det brukar vara vanligt att man då skrivar lösningen, det är sånt som gör ett forum bra: alla kan lära av det.
Användarvisningsbild
fatboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 12 oktober 2005, 17:39:54
Ort: Boden

Inlägg av fatboy »

Jo, det var så att när jag kom in på www.whatismyip.com eller vad det nu var så märkte jag att ip-nummret var inte detsamma som förut. Därför lade jag till mitt ip-nummer bland "Flera identiteter för den här webbplatsen" och så lade jag till "Standard" på samma plats. Sen gick jag in på sidan genom att skriva in mitt nuvarande ip-nummer och då kom sidan upp. Nyss prövade jag att skriva in datornamnet och det funkade också.
Skriv svar