Ladda ner MP3-ljud från YouTube med flera

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
ronnylov
Inlägg: 987
Blev medlem: 23 februari 2012, 12:06:19
Ort: Borås

Re: Ladda ner MP3-ljud från YouTube med flera

Inlägg av ronnylov »

VLC Media player kan göra detta (testade precis). Det innehåller inga virus eller spyware vad jag har märkt. Det är Open Source så om man vill kan man kolla källkoden om man tvivlar.

Välj "konvertera / Spara" (Ctrl + R) och i fönstret "Öppna Media" väljer du fliken "Nätverk" och klistrar in webb-adressen.
Tryck sedan på knappen "Konvertera/Spara" och väljer alternativet konvertera (är förbockat för mig) och profil "Audio - MP3".
I fältet målfil anger man filnanmet man ska spara filen som (går att navigera dit med knappen bläddra).
Tryck spara och vips så har man snart sin MP3 fil där.
Fast personligen hade jag nog valt "behåll ursprungligt ljudspår" i alternativen för ljudkodec för att slippa omkonvertering som försämrar kvaliteten.

Innan man konverterar kan man testa att VLC kan spela videon från Youtube med "Öppna Nätverksström" (Ctrl+N).
Jag testade med och det funkade.

Vill man kan man spara hela videofilen också med VLC. Fast å andra sidan vad är vitsen, det finns ju där på YouTube.
Men det är trevligt att kunna spela upp i andra program än webbläsaren, ibland kan det funka bättre (och ibland sämre).
Skriv svar