Lagerindikator i Eagle

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Oskar
Inlägg: 1805
Blev medlem: 6 september 2005, 15:11:36
Ort: Storsjö, Sorsele

Lagerindikator i Eagle

Inlägg av Oskar »

Har precis provat att göra ett > 2 lagers kort i Eagle för första gången. Vet någon om det finns något enkelt sätt att göra en lagerindikator? Alltså en sådan där rektangulär ram med ett block i som sitter placerat något förskjutet för varje lager och det står "L1, 2, L3" osv? För att göra något sådant skulle det kanske gå att skapa en komponent med texter i rätt lager, men det kändes som onödigt jobb. Oftast hittar man ju det man söker via google på något forum när det gäller Eagle. Så icke denna gång. Kanske har jag sökt dåligt?

Sedan är väl frågan om det behövs. Troligen inte, men jag tycker det ser snyggt ut :)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33835
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Lagerindikator i Eagle

Inlägg av Glenn »

Ingen aning om det finns en speciell funktion, men om du använder vanliga textverktyget kan du ju välja lager där ? eller missuppfattar jag hur du menar ?
Användarvisningsbild
Oskar
Inlägg: 1805
Blev medlem: 6 september 2005, 15:11:36
Ort: Storsjö, Sorsele

Re: Lagerindikator i Eagle

Inlägg av Oskar »

Ja det är kanske bara att skriva texter i rätt lager. Jag trodde att det skulle finnas som färdig finess på något vis. På kommersiella kort, och speciellt de som har några år på nacken så tycker jag att den här varianten är vanlig förekommande:
Bild
Texten och strecket / blocket ligger förskjutet för varje lager.
Det var en lite konstig fråga jag hade, bilden skulle jag nog ha letat fram på en gång. Hade jag förklarat rätt? :)
Skriv svar