PWM-kodning

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det är lugnt. :)
Jo, jag missade första orden när jag skrev av den rutan. Ditt citat är samma som står i mitt datablad. Så man använder alltså "prescalern" men inte "postscalern". Aha! Då blev det genast mer logiskt.

Det borde räcka i de flesta fall att bara manipulera CCPR1L. Det blir lite lättare och tar aningen mindre kod också.

Jag hittade "Midrange Reference Manual". Tack för tipset! Den ser bra ut. Men den jag hittade är från 1997. Filen heter "33023a" men i manualen står det "DS31012A". I inledningen refererar de till PIC16Cxxx. 1997 låter lite gammalt, men som beskrivning fungerar den fint, om man även kollar med databladet för min PIC-krets.

Det fanns förresten en länk till den på Voti's sajt.
(Man väljer PICmicro-->Start with PICs-->Links and references.)
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43149
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

Japp, det är lite gammal, jag vet att många har "klagat" hos Microchip om det.
Så man hittat inte alltid något om de senaste "Enhanced" modulerna som t.ex EUSART och ECCP. Kolla gärna den , men stäm alltid av mot databladet också.

Angående numreringen, jag har för mig att varja kapitel har ett egen dokument nummer, men det kanske var ref manuelen till PIC18...
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jo, varje kapitel har ett eget nummer.

Har förresten fått PWM'n att fungera nu!
Skriv svar