Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Inlägg av Pakko »

Har problem när jag för över en bild till sheetcam från coreldraw så blir det miljarder med startpunkter runt om hela bilden. Det är en wireframe och linjerna sitter ihop iaf när jag för över den till sheetcam. Men i sheetcam ser den hackigare ut och som sagt startpunkter överallt..
Kan det ev. vara så att den blir överförd i för dålig kvalla? Jag för över den som dfx fil
Ja blir gaaaaaln :shock: :lol: :humm: :vissla:
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27050
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Inlägg av tecno »

Lägg upp DXFen här så kan man ta sig en titt på vad fan Corel hittat på. Antar att du inte har ställt frågan på Sheetcam forumet (det vore väl för enkelt eller :mrgreen: )
Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Re: Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Inlägg av Pakko »

haha jo det är för enkelt. Nämen man frågar ju på detta forum för här finns kunskapen om ALLT! :D
Bifogar filen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27050
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Inlägg av tecno »

Ja jisses, X4 lekstuga. Gör om gör rätt, du har flera lager med samma kontur + att det formatet du har exporterat i är INTE en regelrätt DXF så Sheetcam accepterar inte formatet.
Jag jobbar inte i X4 och kan inte visa hur du ska göra för att fixa till detta men det viktiga är vid all export till DXF att man bör göra detta i sk. R12 format(dvs AutoCad R12 DXF format).

Det var därför jag frågade om du ställt frågan på sitt rätta ställe dvs Sheetcam Forumet för där finns det X4 gökar som kan svara på hur du ska gå tillväga. Allt går ska du se bara man gör rätt!
Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Re: Sheetcam Coreldraw x4 startpunkter

Inlägg av Pakko »

okey tack för visat intresse och tips iaf :) får ta och kika där.
Skriv svar