Oki jag erkänner.... har gjort bort mig i eagle

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
gvs
EF Sponsor
Inlägg: 1688
Blev medlem: 18 oktober 2003, 14:20:34
Ort: Göteborg
Kontakt:

Oki jag erkänner.... har gjort bort mig i eagle

Inlägg av gvs »

Hade behov av att göra ett kort som var lite större än begränsningarna i Eagle tillåter. Hittade då lite fina saker på DC som löste min problem. Funka jätte bra. När jag sen försökt öppna den filen på min bärbara så gick det inte (filen trasig eller ha blivit editerad av en carckad version av eagle).
Går det att göra nåt åt felet? kan som sagt öppna den på min vanliga dator fortfarande...
Användarvisningsbild
Hedis
Inlägg: 2487
Blev medlem: 8 december 2003, 15:10:44
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Har tyvärr inte sett ngn lösning på problemet. Ett ganska smart "kopieringsskydd" tycker jag. Ack så irriterande ;)

Du får vell helt enkelt jobba klart på din stationära. Men akta dig, helt plötsligt kanske den inte går att öppna där heller!

Jag råkade ut för det på min bärbara i skolan, funka fint o jobba ena dagen men så nästa så var det tvärstopp.

Om detta inträffar och om man har köpt licens så skall man maila till Cadsoft så löser dom det. Så det går säkert på ngt sätt....
FS
Inlägg: 245
Blev medlem: 14 januari 2005, 23:35:45

Inlägg av FS »

Det "sägs" att dessa "modiferingar" av Eagle fungerar bra till version 4.09r2 dock så kommer filerna inte att vara framåt-kompatibla med nyare versioner av Eagle. Detta gör att så länge man håller sig till tex. en "modiferad" 4.09r2 fungerar det men vill man använda ett nyare Eagle är filerna värdelösa...

Alternativt köper man fullversionen för 399USD.
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor
Inlägg: 1167
Blev medlem: 17 januari 2004, 22:43:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Chribbe76 »

Jag har samma problem.
Men för mig är filerna sabbade för alltid och går inte att läsa med någon version av Eagle alls.
Det konstiga är att ibland kan jag editera mycket och spara många gånger innan filen är korrupt och ibland så räcker det med att bara spara en gång så är det kört.
Det verkar som om Eagle märker att licensen är ogiltig och därför jävlas med användaren istället för att upplysa om att licensen är ogiltig.

Fler som har samma problem?
Nån som har en fungerande crack?

>>FS man måste väl även ha Schematic-Editor module så priset borde bli 798USD
[EDIT] Begränsningen i Schematic-Editorn är inte mycket att bråka om så priset blir 399USD som du sa.
FS
Inlägg: 245
Blev medlem: 14 januari 2005, 23:35:45

Inlägg av FS »

>>Chribbe76 om man får tag på en fil som heter "eaglepcblayouteditor4[1].xxlicensesotos.zip" så fungerar det tillsammans med Eagle version 4.09r2. Eller rättare sagt det har fungerat i en månad nu, peppar peppar...

Du råkar inte veta hur man ska gå tillväga för att skriva ut så här http://www.geekjoan.com/forum/viewtopic.php?t=4517 ??
Ska man skriva ut till en fil och sedan med nåt annat program? Borde ju gå. Slipper nämligen framkalla i labbet då och kan istället skriva ut direkt på OH-papper.
Användarvisningsbild
anlamotte
Inlägg: 859
Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:54:34
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av anlamotte »

sök efter ett litet program som heter

Cadsoft_Eagle_File_LegaliZer

programet gör filerna 'lagliga' igen.
körs i 'dos-fönster'
Användarvisningsbild
Fritzell
Inlägg: 4531
Blev medlem: 29 januari 2004, 22:43:35

Inlägg av Fritzell »

Ritar man sina kretskort i Autocad så har man inte den begränsningsproblematiken ;)

Men går det inte bara om man ska göra ett stort kort, dela upp dom så man först ritar halva kortet och sen andra halvan och klipper ihop dom i paint mha print screen?
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor
Inlägg: 1167
Blev medlem: 17 januari 2004, 22:43:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Chribbe76 »

Eftersom tråden är uppe igen så måste jag rätta lite.

Om man vill köpa Eagle Pro så räcker det inte med "EAGLE Professional Layout-Editor (basic program)" för 399USD för det går inte att använda ett schema som är gjort i freeware och göra en layout med.

Det är iaf vad Cadsoft sa till mig.

Annars kan man köpa en studentlicens (utan begränsningar) för 499USD.
Studentlicenser ska ju vara billiga :tumner:

Om någon har "Cadsoft_Eagle_File_LegaliZer" så Är jag oxå intresserad.
Maalobs
Inlägg: 1299
Blev medlem: 3 februari 2005, 14:35:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maalobs »

Nja, så svårt var det väl inte? :)
http://www.google.se/search?q=eagle+legalizer+download

Vidare därifrån hittar man:
http://eagle.crack-cd.com/Eagle_File_Le ... _v1.0.html
Siten IQ-testar användare genom att automatiskt starta en download av mirror_plugin.exe. :twisted:

Den översta länken på den sidan är dock länken till filen: Eagle_File_LegaliZer_v1.0 (www.crack.cd).zip.
Det ingår källkod och projektfiler för MS VisualC.

Ärligt talat tycker jag att CadSoft är helt fel ute när de behandlar sina användare och kunder som fiender på det där sättet.
Användarvisningsbild
01010100
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 maj 2004, 10:59:48
Ort: Norrköping

Inlägg av 01010100 »

Fast man är väl inte kund/användare förrens man faktiskt har köpt programmet?

Kolla vad CAD system som PADS, ORCad eller Protel kostar så inser man ganska snabbt att 400-600 USD är ganska billigt för ett komplett CAD system.
Maalobs
Inlägg: 1299
Blev medlem: 3 februari 2005, 14:35:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maalobs »

:D

Nej, men jag tänkte mer på att man som giltig användare inte öppna eller använda alla cad-filer som är skapade i programmet.
Bara filer som är skapade tillsammans med giltiga licenser.

Den krassa verkligheten är ju att det finns en marknadsandel av fattiga studenter/hobbyister, som inte har råd att köpa licensen, speciellt inte förrän man först har prövat programmet utförligt för att se om investeringen är värd att göra.
Användarvisningsbild
Fritzell
Inlägg: 4531
Blev medlem: 29 januari 2004, 22:43:35

Inlägg av Fritzell »

*host* Warez *HOST*
:vissla:
Användarvisningsbild
gurgalof
EF Sponsor
Inlägg: 1311
Blev medlem: 18 februari 2004, 22:15:06
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av gurgalof »

<host>Olagligt</host>
men det finns ju inte så många alternativ om man inte har råd
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor
Inlägg: 1167
Blev medlem: 17 januari 2004, 22:43:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Chribbe76 »

Nu har jag hämtat programmet (har inte samlat mod att testa det ännu).

Internetsidan innehåller en trojan och zip-filen innehöll oxå en trojan.


Det verkar vara förkylningstider *host host* :lol:
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Kanske är dags att någon reverse engineerar Eagle_File_LegaliZer och integrerar det i Eagle? 8-)

När jag får tid (om jag får tid) ska jag ta en titt på om det är genomförbart. Beror helt och håller på hur eagle är.
Skriv svar