Terminalprogram

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Johan.o
EF Sponsor
Inlägg: 2386
Blev medlem: 18 juni 2003, 01:08:50
Ort: Jönköping

Inlägg av Johan.o »

Åt andra sidan att ladda ner hexfiler i handdatorn för att programmera
in i µC via ICP vore kanske mer realistiskt?
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Jo, och genomförbart..

Inlägg av bengt-re »

Torde väl inte vara omöjligt ? Kaske man kan göra det själv tillochmed. Det är inte så svårt att göra program till handdatorn, inte palm iaf - vet inte hur det ser ut med utvecklingssystem för andra handdator-os
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26139
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

Nja....jag är ju van vid BCB6 enterprise och för att göra program till Pocket PC som "mitt" OS heter måste jag använda Microsoft Visual Studio C# med Compact Framework. *andas in igen*

Att det är MS kan väl gå men C# är inget kul när man kommer från C++ och Compact Framework känns ganska mycket tvångströja men sen kan den ju inte lika mycket som en fullvuxen XP t.ex.

Fast att gå på COM1 (har jag som kabel) är lätt som en plätt, Form's är nästan identiska fast mycket mindre, knapper och andra kontroller likaså men den frihet att casta om variabler kan man torka sig med!

Det är typ C++ med rigorös syntaxkontroll och inga friheter! Fast då kanske man inte klantar sig lika mycket heller.... :pray:
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

det är ju lite så..

Inlägg av bengt-re »

att på ett sätt blir det roligare och roligare att programmera ju simplare datorn är... Eller kanske bara jag som har märkliga böjelser... Det som är kul är att man idag med handdatorn har samma fart, minne och möjligheter som man hade i sin hemdator när man började programmera. Antar att det är det som är charmen. Att kunna göra sina projekt som man gjorde för 10 år sedan i hemdatorn i sin lilla palm. Nåväl - bortse gärna ifrån detta inlägg, flummade bara ur lite. :roll:
Skriv svar