Döpaom polygon till GND

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Tesla
Inlägg: 45
Blev medlem: 21 oktober 2003, 14:16:03

Döpaom polygon till GND

Inlägg av Tesla »

När jag döperom mitt polygon i Board till GND så får jag medellandet att "can´t backannutate this operation, please do it in schematic!". Hur skall jag lösa detta nu då? Det finns ju inget jordplan i Schematic!?
Användarvisningsbild
ante
Inlägg: 107
Blev medlem: 21 juni 2003, 17:48:56

Inlägg av ante »

Det meddelandet brukar man få om man redan anslutit polygonen till nån annan signal, ta bort den och gör en ny som du döper om
Tesla
Inlägg: 45
Blev medlem: 21 oktober 2003, 14:16:03

Inlägg av Tesla »

Ja nu gick det plötsligt, tackar för tipset!

Jag har ett annat problem. I Schematics så ritar jag en strömställare men tanken är inte att strömställaren skall sitta direkt på kortet utan snarare dra kablar från kortet till strömställaren på en panel. Lödpunkterna är lite små för kabeln. Hur löser man detta bäst. Ett sätt är förståss att välja en strömställare som klarar större kabelarea, men det måste finnas bättre sätt. Jag vet att man kan rita ut via:s i board men då klagar den väl på backannutation? Kan man skapa viahål eller liknande i Schematics?
cyr
Inlägg: 2712
Blev medlem: 27 maj 2003, 16:02:39
Ort: linköping
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Ta bort brytaren från schemat och ersätt med två stycken lösa pads. Det finns i något library som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, kanske "solpad" ?
Användarvisningsbild
ante
Inlägg: 107
Blev medlem: 21 juni 2003, 17:48:56

Inlägg av ante »

finns lite mer i wirepad också
Användarvisningsbild
Hedis
Inlägg: 2487
Blev medlem: 8 december 2003, 15:10:44
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Jag brukar slänga på en via. Inga klagomål för mig.
Skriv svar