Freecad Realthunder?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Gimbal
Inlägg: 7872
Blev medlem: 20 april 2005, 15:43:53

Freecad Realthunder?

Inlägg av Gimbal »

Jag håller på och trevar runt i Freecad 0,19 och är fortfarande lite vilsen emellanåt vilket gör att jag får söka lösningar på nätet, och under ett sådant sökande så snubblade jag på Freecad av Realthunder. Det är vad jag förstår en enskild energisk programmerare som dragit iväg på ett sidospår med Freecad och pumpar ut förbättringar och uppdateringar i hög fart.

Så vad säger ni som kört lite längre, ska man hoppa på Realthunder spåret eller stanna i 0,19 filen?

(Jag kommer förstås testköra lite i Realthunder filen, men ni som redan gjort det kanske kan säga bu eller bä om det spåret?)
Gimbal
Inlägg: 7872
Blev medlem: 20 april 2005, 15:43:53

Re: Freecad Realthunder?

Inlägg av Gimbal »

Kan ju lägga till en youtube länk där man kan se lite hur Realthunders version ser ut.

Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Freecad Realthunder?

Inlägg av mrfrenzy »

Han verkar ju väldigt kompetent och ha en bra plan med några medhjälpare. Det är inte osannolikt att många av dessa funktioner hamnar i officiella Freecad så småningom.
Största skillnaden verkar vara att man kan ha en assembly inuti en annan assembly vad jag kan se, något som är omöjligt i 0.19.
Skriv svar