Hjälp med layer i Cadsoft Eagle 4.11

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Seagate
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 januari 2004, 21:53:09

Hjälp med layer i Cadsoft Eagle 4.11

Inlägg av Seagate »

Hej !

Jag undrar om det är någon som vet var man ska göra inställningen för lager i "Eagle" när jag kör autoroute så skapar den 2 lager men jag vill inte göra ett 2 sidigt kretskort vill bara ha bannor på en sida av kortet ? och en annan fråga är hur får jag programmet till att bara skriva ut bannorna och padsen och inte själva komponenten som också kommer på pappret vid utskrift vill ju inte gärna ha med det vid etsningen av kortet.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1645
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

För att skapa ensidiga kort använder du enklast ett skrippt som finns på derad hemsida ("1layer.ctl"). Den kommer troligt viss inte ta bort alla top-layer men resterande får du själv routa eller så får du brygga en den slad.

Angående att bara skriva ut kopparbanorna så kan du välja vilka layer som ska visas. Det gör du med Display-knappen (blå,röd,grön) som finns under i-knappen till vänster. När du har de layerna som du vill är det bara till att skriva ut.
Chrille
Inlägg: 523
Blev medlem: 24 september 2003, 23:54:12
Ort: Torekov
Kontakt:

Inlägg av Chrille »

När du klickat på knappen Auto för att komma till autorouteningen så har du här fliken General. Här finns det 16 rullgardins menyer som det står N/A på alla utom två, ta och ändra så det står N/A på alla utom en så får du bara ett lager.


För att ändra så inte komponenterna visas och så du får dom rätta färgerna går du in under knappen Display, ser ut som tre färgade skivor.
Här kan du sedan markera det du vill ska visas och även ändra färgerna på det.
Användarvisningsbild
Seagate
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 januari 2004, 21:53:09

Inlägg av Seagate »

Man får tacka för era svar " RDX* " och " Chrille " dom var till stor hjälp

:)
Skriv svar