Billig digital ritplatta efterlyses

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32629
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag får nog be lite om ursäkt för att jag upptagit eran tid.

Men ärligt talat så gillar jag bank-varianten, däremot gillar jag inte att installera saker så om den inte bara kan agera extern USB-enhet utan skall krånglas med drivrutiner och CD så struntar jag i den också.

Fast det gör jag ändå när den tydligen kostar 3500 nästan.

Min gräns ligger på knappt 1000:- för mer värt är det inte att, på ett enklare sätt, kommunicera med framförallt Er.

Nån annan riktig avändning har jag faktiskt inte för en ritplatta.

MVH/Roger
PS
Bifogar ett foto där Ni ser hur lite space jag har bredvid datorn, den variant banken hade är redan den, som ändå är ganska liten, aningen för stor.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av swesysmgr »

Din kravspec tycks rotera hela tiden men om den är liten + funkar med XP samt pris under 1000:- då borde nedanstående funka.

https://www.tradera.com/item/340829/435 ... atta-wacom

Storlek A6, utropspris 150:-, har drivrutiner för xp.

Att leta datortillbehör utan drivrutiner är som att leta efter en bil som aldrig behöver servas :) Din dator kommer inte att gå sönder av XP drivrutiner.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av GeekJoan »

Alltså, nu får du fan ge dig. Du starta en tråd där du ber folk att hjälpa dig att hitta en produkt med väldigt specifika krav. Folk tar sig tid, letar fram grejer och erbjuder sig tom att ge bort prylen. Efter SJU SIDOR så är du ändå inte nöjd och har egentligen inget behov av prylen.
Hade det inte varit jul imorgon så hade jag bannat dig på livstid!
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Klickmans »

Ritplattan CTF-420 blir en Julklapp till någon annan behövande istället, :tomte: fungerar även med Windows 7U

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

GeekJoan skrev: 23 december 2020, 09:53:50 Alltså, nu får du fan ge dig. Du starta en tråd där du ber folk att hjälpa dig att hitta en produkt med väldigt specifika krav. Folk tar sig tid, letar fram grejer och erbjuder sig tom att ge bort prylen. Efter SJU SIDOR så är du ändå inte nöjd och har egentligen inget behov av prylen.
Hade det inte varit jul imorgon så hade jag bannat dig på livstid!
Vad tog det åt dig nu då?

Får man inte vara osäker på vad man egentligen vill ha utan bara ta första bästa?

Men du kanske är en sådan som springer på reor hela tiden och köper saker bara för att det är billigt?

Tycker du ska titta på hur mycket tid och energi jag lagt på det här forumet innan du offentligt skäller ut mig på detta sättet.

Mycket dåligt.

God Jul
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Roger8K

Ta det nu lite varligt och njut av det allmänna lugn som så sakta dalar ner i juletid.
Läs gärna igenom vad som har skrivits och sagts i denna tråd, likväl som andra trådar där du huserar, det finns saker och ting här i världen som kan och bör ändras.

En riktigt god helg tillönskas

Lasp
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Hej Lasp!

Tycker du är mycket trevlig men undrar lite varför du sitter på ett elektronikforum? :)

Tycker du inte själv att du sällan diskuterar elektronik?

Mest en massa kloka råd är vad jag hör.

Ta nu inte illa upp utan ha en riktigt God Jul!

MVH/Roger
PS
Folk är människor och vi skriver inte alltid dom bästa sakerna, eller hur? Så att lägga tid och energi på att gå tillbaka och ändra "slarviga" inlägg det skiter jag ärligt talat i :) I morgon skall jag förresten vara Tomte, jag har köpt en tomte-kostym av Clas Ohlsson (för ynka 80 spänn) och ska hem och tomta för en av mina gamla kollegors barn (2-9) där nioåringen skall få det renoveringsprojekt (Philips Experimentlådor) som jag lite av och till hållit på med dom senaste 5 åren.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av GeekJoan »

Jag orkar inte ens förklara, för du verkar inte ha förmågan att ta in hur saker och ting funkar i den riktiga världen. Tex hur många andra på något forumet ser du skriva varje inlägg som om det vore ett mail (Hej X --- MVH/Roger)?
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Är du full nu eller?

För det är jag med :)

MVH/Roger
PS
Lite storhetsvansinne, kanske? Bara för att du har makten att banna folk kanske du skulle tänka efter lite innan du gör det, eller är det för mycket begärt? Och vill du banna folk, ha då för tusan goda skäl till det. Att jag ratar en gratisgåva för att den inte passar i min applikation är väl ändå att ta i som argument för att bli bannad på livstid, tycker du inte det själv i din "riktiga värld"?
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Lennart Aspenryd »

rogerk8 skrev: 23 december 2020, 23:05:06 Hej Lasp!

Tycker du är mycket trevlig men undrar lite varför du sitter på ett elektronikforum? :)

Tycker du inte själv att ...?

MVH/Roger
PS
Folk är människor och vi skriver inte alltid dom bästa sakerna, eller hur? Så att lägga tid och energi på att gå tillbaka och ändra "slarviga" inlägg det skiter jag ärligt talat i :)
[/


Hej Roger

Jo

Man kan ju undra! Så jag tar vara på den förändrade världen och drar.

Leonardo Ve Aros
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av säter »

GeekJoan skrev: 23 december 2020, 09:53:50 Hade det inte varit jul imorgon så hade jag bannat dig på livstid!
Jäkla otäck kommentar av en forumägare.
Det är inte länge sedan du bannlyste "tecno" en vecka för klagomål på "rogerk8"s tråd.
Användarvisningsbild
Teknikern
Inlägg: 6975
Blev medlem: 29 juni 2007, 14:09:48
Ort: Sköldinge

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Teknikern »

Forumägaren gör som han vill, det här är ingen jäkla demokrati och passar inte galoscherna så kan man frivilligt lämna forumet.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av swesysmgr »

säter skrev: 26 december 2020, 17:41:19
GeekJoan skrev: 23 december 2020, 09:53:50 Hade det inte varit jul imorgon så hade jag bannat dig på livstid!
Jäkla otäck kommentar av en forumägare.
Det är inte länge sedan du bannlyste "tecno" en vecka för klagomål på "rogerk8"s tråd.
Om man bara trollar, beter sig illa eller inte gör rätt för sig i Köp & sälj kan man så klart åka ut, ingen skillnad mot att vara med i en förening eller annan sammanslutning i verkligheten. Att få vara med är en möjlighet, inte en rättighet :)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag gillar den här kommentaren:
Att få vara med är en möjlighet, inte en rättighet :)
God Jul säger jag även idag Annandag Jul

MVH/Roger
Skriv svar