Sökningen fann 1039 träffar
- 22 juni 2026, 01:17:40
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Blev till att totalrenovera. Katalysatorn var skrot, bytte värmeslinga och isolering med. Riktigt bökigt att få dit isoleringen. Kanske bilder och tråd kan hjälpa någon annan i framtiden.
- 12 juni 2026, 08:31:38
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Kanske inte så vackert men iaf ett alternativ 
- 11 juni 2026, 10:20:49
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Ja det ser inte så komplicerat ut. Enklast är ju att köpa en ny panel men sen står man där snart igen med samma problem. Kanske blir tåligare om man gör en egen liten dosa och sätter fast ovanpå. Räcker det att koppla in den igen och mäta spänningen över en av dioderna för att veta vad man ska köpa ...
- 10 juni 2026, 19:39:20
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Här är kabelbrottet, ser det endast i lupp. Två av ledningarna är mörka. Kanske rostat av? Eller har det blivit överhettat? Verkar vara pluspolen till strömbrytaren. Den hålls ju in längre stunder ibland. Verkar som att fler haft problem med detta. Nyfiken på anledningen. Någon teori? Går ju att löd...
- 9 juni 2026, 20:10:23
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Har nu matat motorn separat och den går igång. Felet låg i kabelbrott mellan brytare och kontakt. Fick kontakt med jord men inte mittpolen. Satt ett blått spänne över två kablar varav den ena gick till strömbrytaren så chansade på att bygla dessa och då gick den igång. Får köpa en ny panel. Kanske ä...
- 9 juni 2026, 18:24:50
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Elschema verkar svårt att hitta. Om man ska koppla sig förbi strömbrytaren lite osäker på vilka man ska bygla av alla dessa…
- 9 juni 2026, 07:25:14
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Jag fick nog inte med det men jag tryckte på brytarna till luckan med en pinne utan att något hände. Testade också den övre magnetkontakten med en magnet mwn tror inte jag testade den till askkoppen med magnet då den indikerade på funktion då lamporna tänds, släcks när man tar i ur koppen. Ska mäta ...
- 9 juni 2026, 00:07:30
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Noterade att magneten på askkoppen var trasig, lite söndervittrad och bara hälften kvar. Tänkte att eftersom lamporna slocknar när askoppen kommer på plats så trodde jag inte det var det som är felet men kanske inte bildar ett tillräckligt starkt magnetfält?
- 8 juni 2026, 23:38:10
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Re: Laga cinderella classic förbränningstoalett
Det jag har kontrollerat: * 230 V finns fram till toaletten. * Internt batteri mäter 13,4 V. * Fläkten fortsätter gå en stund när nätkontakten dras ur, så batteriet verkar inkopplat och fungera. * Grön lysdiod lyser på styrkortet. * Askkoppens magnetgivare verkar fungera. Lampindikeringen ändras när...
- 7 juni 2026, 18:29:00
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Laga cinderella classic förbränningstoalett
- Svar: 16
- Visningar: 2227
Laga cinderella classic förbränningstoalett
Luckan vill inte öppna sig. Stått i kallförråd sen förra säsongen. Lamporna lyser. Luckan gick 2ggr sen slutat helt. Någon som har erfarenhet av dessa?
- 25 april 2026, 14:56:48
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Röd linje över skärm plötsligt Dell ultrasharp 27” 4k
- Svar: 15
- Visningar: 5539
Re: Röd linje över skärm plötsligt Dell ultrasharp 27” 4k
Har inte haft några symptom sen sist
- 25 april 2026, 14:51:48
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
- Svar: 4
- Visningar: 2842
Re: Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
Det gick på 5årsgarantin, man hittade att någon anslutning läckte vatten.
- 25 januari 2026, 22:38:47
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
- Svar: 4
- Visningar: 2842
Re: Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
Tack! Hittade kvittot och bokat service. Det borde väl gå på garantin. Maskinen är installerad av en rörläggare och har kvitto på det jobbet med.
- 25 januari 2026, 20:52:09
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
- Svar: 4
- Visningar: 2842
Tvättmaskin läcker vatten. Electrolux EWF8000W2
Började plötsligt läcka vatten. Vattnet såg klart ut. Var fuktigt under maskinen på baksidan och hade runnit fram och ner på golvet (står på en ställning). Slanganslutningar utvändigt är torra. Någon som vet vanliga fel relaterat till min beskrivning? Inköpt 2021-04-28. Har registrerat den men hitta...
- 18 november 2025, 19:54:55
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Röd linje över skärm plötsligt Dell ultrasharp 27” 4k
- Svar: 15
- Visningar: 5539
Re: Röd linje över skärm plötsligt Dell ultrasharp 27” 4k
Jag har läst att felet skulle kunna bero på ett COF-chip (Chip-On-Film). Om en kanal i chipet blir svag eller tappar kontakt kan det ge en vertikal röd linje när skärmen är kall, som sedan försvinner när panelen blir varm. Det ska vara ett panelinternt fel, inte något med kablage eller andra delar u...
