Sökningen fann 17 träffar
- 25 november 2020, 16:28:55
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Åk till skroten och hämta en sådan krocksensor som används för att stänga av bränslet på alla moderna bilar. Sätt en mikrobrytare på P-läget och koppla från tändningen via krocksensorn till reläet. Dörrrna kommer låsas upp vid en av följande händelser: Parkering ilagd Tändning av Krock Ingen elektr...
- 25 november 2020, 16:26:57
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Det är två kablar till solenoiderna och man polvänder för att få dem att gå i olika håll. troligen så bör man bara ge dem en kort stöt för att sedan vara strömlösa tills man vill köra åt andra hållet
- 25 november 2020, 15:36:55
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Hej Det är en 3W Coupe som har Självmordsdörrar. Jag behöver ingen hjälp med mekaniken, det är styrningen som är utmaningen ;-) Brytare på växelspaken för "Drive" gör ju att de inte hoppar i och ur vid rödlyse, men aspekten vid olycka har jag också tänkt på, så rörelsesensor är natruligtvi...
- 25 november 2020, 12:38:35
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
micro:bit. tror jag ligger långt över min förmåga att få ihop, någon som kan detaljerat hjälpa alternativt hitta lösning med reläer mm (old school)
- 25 november 2020, 11:54:26
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Mikrobrytare på växelspaken låter smartast! tack för tipset
Någon som kan förklara hur jag kopplar allt? och vad jag behöver för grejer?
Någon som kan förklara hur jag kopplar allt? och vad jag behöver för grejer?
- 25 november 2020, 10:23:55
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Re: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Tyvärr så är det mekanisk hastighetsmätare. Det är automatlåda, funderade ett tag om det kommer någon signal ut från den, men vet inte
- 25 november 2020, 09:45:12
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
- Svar: 43
- Visningar: 8486
Hjälp önskas om elstyrning till säkerhetslås i en Hot Rod
Hej Jag bygger en gammal bil, en så kallad Hot Rod (Ford 1932). Den har så kallade självmordsdörrar, dvs de öppnar i framkant. Faran med dessa är att om de öppnas i fart så blir det inget bra..., därav namnet! Nu finns det manuella eller elektriska "Spärrar" att installera, men det är inte...
- 5 februari 2010, 17:52:48
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Jag tror det gått troll i maskinen! Jag provade pressostaten på sidan om, med hjälp av en slang och coca cola flaska så kunde jag se att funktionen fungerade. när jag sedan monterade tillbaka så fick jag den att fungera. Hurra tänkte jag och laddade fullt med disk och körde igång ett Auto program 12...
- 3 februari 2010, 21:43:36
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Jag provade med att fylla vatten utan resultat, så det är troligen något med pressostaten.
jag tog bort den och konstaterar att den klickar vid ett ganska lågt tryck, den borde fungera?
Det finns två skruvar på den som ser ut att vara för justering, är dt nått att röra? en spår skruv och en insex
jag tog bort den och konstaterar att den klickar vid ett ganska lågt tryck, den borde fungera?
Det finns två skruvar på den som ser ut att vara för justering, är dt nått att röra? en spår skruv och en insex
- 3 februari 2010, 17:06:58
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Hur fort skall han fylla, när jag kollade magnetventilen för inlopp, så tyckte jag det var dåligt flöde när jag blåste med luft genom den.
Kan man laga pressostaten själv, vid vilket tryck skall den klicka?
Kan man laga pressostaten själv, vid vilket tryck skall den klicka?
- 3 februari 2010, 16:53:46
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Fel kod 10 = Problem med vattentillförseln Jag har blåst lagomt tror jag, men jag inser att om membranet är skadat så det läcker så kan det ju bero på det? Jag har svårt att förstå hur det funkar från början, tryckökningen när vatten pelaren är 1 dm eller nåt borde ju vara jätte lite, vilket innebär...
- 2 februari 2010, 22:16:05
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Jag har funderat lite själv!? Och provat följande: När maskinen tar in vatten så blåste jag efter en stund i pressostaten, då gick den vidare i programmet och började diska! Så felet borde vara att det inte bygger något tryck till pressostaten? Hur kan det vara så? om jag blåser bakvägen i slangen f...
- 2 februari 2010, 18:52:08
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Fortfarande problem! Jag försökte laga elementet, med ugnsmetod och isärtagning, inget hjälpte. Beställde ett nytt som jag fick idag. Jag monterade det och startade maskinen. Den tömmer först, sedan fyller den, sedan tömmer den igen och sedan stannar den med felkod 10! Vad är det för fel nu då???? T...
- 28 januari 2010, 22:18:30
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Tack, skall prova imorgon
Supertack för all hjälp
/Ulf
Supertack för all hjälp
/Ulf
- 28 januari 2010, 21:57:59
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
- Svar: 25
- Visningar: 43537
Re: Problem med diskmaskin Electrolux, HJÄLP!
Jag kunde mäta upp det och det är överslag mot jord, går elementet att fixa på egen hand tro?
