Sökningen fann 2 träffar

av IckoPicko
29 juni 2009, 17:13:20
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: Styrning till direktverkande el med TRIAC
Svar: 6
Visningar: 2923

Re: Styrning till direktverkande el med TRIAC

3. Effekten vid 10A blir drygt 10 W och med 90 grader Junktion to ambinent så blir det 9 grader per watt så kylaren kanske ska vara runt 8 grader/watt (inte 0,8) 0,8 var värmeledningsförmågan för skiktet mellan höljet och kylflänsen och användes endast vid beräkningen. 1. Förstår ej varför du ska s...
av IckoPicko
29 juni 2009, 14:53:05
Kategori: Allmän Elektronik
Tråd: Styrning till direktverkande el med TRIAC
Svar: 6
Visningar: 2923

Styrning till direktverkande el med TRIAC

Har tänkt att bygga en styrenhet för den direktverkande elvärmen i huset som jag ska flytta till. Till detta har jag tänkt att använda någon form av TRIAC. Jag har kikat på $tiffs koppling i en annan tråd (http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=7034) och tänkte mig något likn...