I stort sett inga skador så det går fint att sätta ihop höljet igen.
Sökningen fann 3 träffar
- 20 september 2022, 17:00:48
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Åskan slog ner
- Svar: 19
- Visningar: 3640
Re: Åskan slog ner
Denna modell är dumt nog limmad ihop. Satte en skruvmejsel i springan först utan resultat. Försökte med lite olika redskap och lycksdes till sist med en gammal slö isolerings kniv...
v
I stort sett inga skador så det går fint att sätta ihop höljet igen.
I stort sett inga skador så det går fint att sätta ihop höljet igen.
- 20 september 2022, 16:54:58
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Åskan slog ner
- Svar: 19
- Visningar: 3640
Re: Åskan slog ner
Tackar för välkomnandet!
Har mailat ctek men har inte fått svar.
Modellen (alla 3) heter XS800 den har numera utgått.
Jag är medveten om att fler grejer kan ha gått sönder även om dom ser hela ut, men om det nu skulle räcka med att byta denna krets så är det du värt ett försök tycker man ju.
Har mailat ctek men har inte fått svar.
Modellen (alla 3) heter XS800 den har numera utgått.
Jag är medveten om att fler grejer kan ha gått sönder även om dom ser hela ut, men om det nu skulle räcka med att byta denna krets så är det du värt ett försök tycker man ju.
- 20 september 2022, 09:03:51
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Åskan slog ner
- Svar: 19
- Visningar: 3640
Åskan slog ner
Jag har några CTEK laddare kopplade till div fordon, åskan slog ner och alla la av. Lyckades öppna dom och det ser likadant ut i alla tre, samma krets har gått. Har gått igenom övrigt med lupp och hittar inga andra komponenter som ser skadade ut. Texten som man borde kunna läsa på ovansidan är borta...
