Sökningen fann 614 träffar
- 17 juni 2026, 20:57:15
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: Jag får kernel panic vid start av ett linuxsystem - Väntar 1 minut, RST -> Startar fint
- Svar: 16
- Visningar: 2522
Re: Jag får kernel panic vid start av ett linuxsystem - Väntar 1 minut, RST -> Startar fint
Testa att konfa om Linux till att också köra på 50MHz, det är det första jag skulle testa.
- 6 juni 2026, 11:40:10
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Senaste kretskortet
- Svar: 2619
- Visningar: 1245550
Re: Senaste kretskortet
Labbkort med LDMOS PAs i SOT-89 samt en minimerad version för reparation av min R&S SMP02 signalgenerator genom att ersätta ett par MRF-transistorer som är unobtanium.
Nu håller den rätt frekvens igen
Nu håller den rätt frekvens igen
- 22 februari 2026, 17:31:33
- Kategori: 3D-Skrivare
- Tråd: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
- Svar: 2115
- Visningar: 1753369
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Tångställ i ABS, 0,35mm-lager med min gamla Prusa MK2S. Inte min design.
- 4 februari 2026, 18:36:49
- Kategori: Mätinstrument / Verktyg / Labbutrustning
- Tråd: Lödspetsarnas moder
- Svar: 39
- Visningar: 12780
Re: Lödspetsarnas moder
Jag kör med "Weller LT 1X 0.4 mm Bent Conical Soldering Iron Tip" i ena pennan och en 1.6mm mejselspets i andra pennan när jag kör ytmonterat. För det mesta används enbart mejselspetsen.
- 11 januari 2026, 13:45:17
- Kategori: Material / Bearbetning
- Tråd: 1-20 UNEF = M24 X 1.5 ?
- Svar: 10
- Visningar: 5551
Re: 1-20 UNEF = M24 X 1.5 ?
Hur mycket gods har röret?
Gängsnitt finns lätt tillgängligt men kostar: https://braverktyg.se/gangning/gangverk ... ef-1-x-20/
Att använda befintlig mutter känns inte görbart, 20 TPI = 1,27mm stigning.
Gängsnitt finns lätt tillgängligt men kostar: https://braverktyg.se/gangning/gangverk ... ef-1-x-20/
Att använda befintlig mutter känns inte görbart, 20 TPI = 1,27mm stigning.
- 6 januari 2026, 23:13:32
- Kategori: 3D-Skrivare
- Tråd: 3D-Filament. Tråden om trådar.
- Svar: 54
- Visningar: 62812
Re: 3D-Filament. Tråden om trådar.
Någon som har erfarenhet av Clas Olhsons ABS-filament ?
- 23 oktober 2025, 23:05:10
- Kategori: Projekt
- Tråd: Styrning av diverse YIG-filter
- Svar: 11
- Visningar: 9889
Re: Styrning av diverse YIG-filter
Och vips var det klart:
Nästa steg är kanske att kunna styra ett 4-8GHz filter från senaste lådan. UI:et har ju plats för upp till 2 filter till.
- 14 oktober 2025, 22:49:55
- Kategori: Projekt
- Tråd: Styrning av diverse YIG-filter
- Svar: 11
- Visningar: 9889
Re: Styrning av diverse YIG-filter
Fortsätter att göra fel (eller klart), denna gång med bandpassfiltret för 8-18GHz. Styrkortet och dess PSU-kort som byggdes för cirka 5 år sedan, gammal bild: 01_space_planning_small.jpg Som vanligt ändras vart man placerar komponenterna i lådan: 04_build_psu_small.jpg Och allt funkar inte som man h...
- 2 oktober 2025, 23:13:17
- Kategori: Projekt
- Tråd: Styrning av diverse YIG-filter
- Svar: 11
- Visningar: 9889
Re: Styrning av diverse YIG-filter
Och plötsligt händer det!
Projektet blir färdigt: Nu ska jag ta tag i filtret för 8-18GHz.
Projektet blir färdigt: Nu ska jag ta tag i filtret för 8-18GHz.
- 13 september 2025, 20:41:16
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Ingen Com-port på dator vad göra?
- Svar: 24
- Visningar: 5665
Re: Ingen Com-port på dator vad göra?
Är det kanske så att din DSUB har 3 rader stift och är en VGAkontakt och därmed 15 pinnar?
- 17 augusti 2025, 18:47:43
- Kategori: Material / Bearbetning
- Tråd: Tillverkning av kretskort
- Svar: 31
- Visningar: 21747
Re: Tillverkning av kretskort
Jag har aldrig märkt någon fördröjning i tullen med JLCPCB och DHLfrakt. Med den superbilliga snigelfrakten som ändå tar 2-3 veckor så spelar det ingen roll.
Förr använde jag https://pcbshopper.com/ men kör sedan ett antal år uteslutande med JLCPCB.
Förr använde jag https://pcbshopper.com/ men kör sedan ett antal år uteslutande med JLCPCB.
- 15 mars 2025, 13:28:45
- Kategori: Övriga komponenter
- Tråd: Mäta upp RFID antenn med NanoVNA
- Svar: 19
- Visningar: 26598
Re: Mäta upp RFID antenn med NanoVNA
Ja, det räcker med en balun för själva mätningen men du vill bygga 2st för att kunna mäta att balunerna fungerar som tänkt.
- 10 mars 2025, 17:39:31
- Kategori: Övriga komponenter
- Tråd: AD8307 ?
- Svar: 3
- Visningar: 9280
Re: AD8307 ?
AD8307 funkar alldeles utmärkt, jag skulle chansa på det färdiga kortet. Jag skulle göra en enkel riktkopplare istället för buffertsteg. Se här: https://sites.google.com/site/lofturj/1 ... -2x-ad8307
- 13 februari 2025, 12:53:01
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: Fungerar va_arg med float* ?
- Svar: 40
- Visningar: 48197
Re: Fungerar va_arg med float* ?
Nu vet jag inte vilken precision dina beräkningar kräver men float16 eller bfloat16 kanske skulle kunna vara något för dig.
- 10 februari 2025, 20:49:19
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: Fungerar va_arg med float* ?
- Svar: 40
- Visningar: 48197
Re: Fungerar va_arg med float* ?
Hur är L allokerad? Innehåller den row*row floats?
Jag gissar du skriver sönder stacken för dig själv.
Jag gissar du skriver sönder stacken för dig själv.
