Sökningen fann 3 träffar
- 20 augusti 2012, 21:18:21
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Ljusfördröjning
- Svar: 11
- Visningar: 1377
Re: Ljusfördröjning
Det låter helt otroligt att man ska behöva 1F för att hålla 1-2w under en halv minut men vad vet jag. Jag håller fullständigt med om att ett relä vore en bättre lösning, men det får nog bli nästa bil, om jag själv drar allt kablage, monterar ballaster mm. Det här var bara tänkt som en plug&play,...
- 20 augusti 2012, 20:28:57
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Ljusfördröjning
- Svar: 11
- Visningar: 1377
Re: Ljusfördröjning
Tackar för svar!
Visst vore det en bättre lösning, men då måste jag dra fram konstantström genom motorutrymmet. En diod+konding får jag lätt plats med vid ballasterna till x-ljusen, med existerande kablage.
Men jag har tänkt rätt iaf?
Visst vore det en bättre lösning, men då måste jag dra fram konstantström genom motorutrymmet. En diod+konding får jag lätt plats med vid ballasterna till x-ljusen, med existerande kablage.
Men jag har tänkt rätt iaf?
- 20 augusti 2012, 19:38:35
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Ljusfördröjning
- Svar: 11
- Visningar: 1377
Ljusfördröjning
Hejsan! Jag har tänkt att bygga en enkel ljusfördröjning till ett par diodlampor i bilen. Alltså en frånslagsfördröjning. Min idé är att helt enkelt sätta en kondensator över + och - fram till dioderna. En ganska liten sådan borde hålla ett par lysdioder (tot omkr 2w) lysande i någon halvminut eller...
