Sökningen fann 14 träffar
- 20 maj 2012, 18:28:03
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Så, nu är elektrolyterna bytta och rätt spänning uppmätt. Kan säga att jag är nöjd för nu går den igen! Tack för all hjälp jag fått av er! mvh Daniel
- 11 maj 2012, 10:51:20
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Nu lödde jag inte loss den och mätte men jag tycker att jag fick rimliga värden.
Edit: Har nu kollat den lös och den var hel.
Edit: Har nu kollat den lös och den var hel.
- 10 maj 2012, 22:09:20
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Vad är bäst? metallfilms eller metalloxidskiktsmotstånd?
- 10 maj 2012, 21:25:31
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Tack för all hjälp! Då tar jag och beställer 2 st nya 100 voltare och även motstånden som gått varma.
- 10 maj 2012, 20:36:28
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Då har jag mätt igen när den är i drift.
C19: 21,5V AC läge
C18: Någon mV AC läge
C19: 21,5V AC läge
C18: Någon mV AC läge
- 10 maj 2012, 13:03:01
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Tack! 10000uF blir ju 10mF!
- 10 maj 2012, 12:45:00
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Jag mätte dom lösa, de va så jag trodde jag skulle göra haha. får göra en ny mätning när dom är på plats igen.
- 10 maj 2012, 12:42:13
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Provat ELFA men utan resultat, får leta vidare.
- 10 maj 2012, 12:11:10
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Har nu AC mätt kondingarna i 200mV läget. Det blev 0V. C19 se lite sväld ut på undersidan. Har inte hittat några motsvarigheter på nätet, har ni några köptips?
- 5 maj 2012, 11:24:16
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Lite bilder om det är till hjälp. Nu hinner jag inte prova mer men återkommer. Tack för alla tips!
- 4 maj 2012, 23:07:31
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Aha ok. Ja det blir nog svårt att köra nätdelen för sig själv då det är på samma kort. Elektrolyterna har jag tyvärr inget instrument för om man nu inte kan prova dom på nåt annat sätt.
- 4 maj 2012, 22:27:20
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Jag mätt utan belastning hela tiden och felet bara uppstod en dag fast den har varit lite mysko innan. Den slog av och på lite hur som helst vid lyssning i AUTO läget.
Bifogar lite mer:
http://www.proson.se/pass/s350ethr_pre.pdf
Bifogar lite mer:
http://www.proson.se/pass/s350ethr_pre.pdf
- 4 maj 2012, 22:21:45
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Re: Felsök substeg
Tack för tipset!
Transistorerna i utgångssteget är hela och ingen är varmare än den andra. Ska fortsätta mäta mer transistorer i -VCC delen.
Transistorerna i utgångssteget är hela och ingen är varmare än den andra. Ska fortsätta mäta mer transistorer i -VCC delen.
- 4 maj 2012, 14:43:33
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Felsök substeg
- Svar: 31
- Visningar: 4073
Felsök substeg
Hej! Söker hjälp med felsökning av mitt substeg. Har inte pysslat med sånt här på många år så jag behöver er hjälp! Har just nu ett högt brummande ljud i subwoofern som kommer direkt när man stoppar i sladden, minskar något i läge ON. Har mätt lite spänningar utan belastning och det känns inte helt ...
