Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Användarvisningsbild
toffie
Inlägg: 1788
Blev medlem: 22 juli 2004, 21:38:07
Ort: Töreboda / Stockholm
Kontakt:

Re: Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Inlägg av toffie »

Uhm, du menar att det fastnat på bordet? :P
I sådant fall så var det väl inte så lyckat.. hehe
Borre
Inlägg: 4572
Blev medlem: 14 juni 2007, 15:43:50
Ort: Hälsingland

Re: Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Inlägg av Borre »

Fusk? Jag gör det som är lämpligast och fungerar bäst för mig. Spisen används bara för att få tonern på rätt plats och tillföra lite extra värme. Laminatorn är helt omodifierad.
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Re: Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Inlägg av v-g »

Jag kör också en laminator från rusta, min är dock moddad så man kan ställa vilken temp man vill, det hela finns dokumenterat i tidigare länkad tråd.

Det går bra även med omodifierad laminator men man får köra många gånger, förvärmer man så går det säkert snabbare.

Det bästa med hela metoden är att går det åt fanders så aceton och börja om bara, enda kostnaden är ett reklamblad och tonerförbrukningen. :vissla:

P.S. H&M:s reklam är bra TT material!
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 7008
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Inlägg av lgrfbs »

Baksidan av oanvänt julklapps papper fungerar bra för mig.
jorgenp
Inlägg: 91
Blev medlem: 23 mars 2009, 14:42:21
Ort: Stenungsund

Re: Kretskortstillverkning, toner transfer problem.

Inlägg av jorgenp »

toffie skrev: Det är ju ändå en HP som bör vara rätt ok. Kan ju vara dålig vals i skrivaren också, vi kör ju bara med 3djeparts toners :(
När jag körde med HP originaltoner funkade det bra på min LaserJet 1320. När jag bytte till pirattoner (Pelican) funkade det inte lika bra längre. Originaltonern verkade flyta ut och täcka bättre. Så jag har återgått till UV-box tills tonern tar slut nästa gång.
För inget slår ju det praktiska med toner transfer där man bara kan tvätta kortet med aceton och testa igen om det blir dåligt.
Skriv svar