Hjälp med LCD bygge...

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
Adis
Inlägg: 1373
Blev medlem: 26 augusti 2003, 19:57:03
Skype: adis1987
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Visst är det svårt i början, men efter 10min klicknade i programet så kan man alla funktioner ;)

Har du testat Ultiboard 2001+Multisim 7 ? Eagle är ett lätt prog i jämförelse till dom där två! har inte än lyckats (efter 3 månaders användande) att enbart routa på en sida av kortet och inte 7 lager :roll:
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Ok, det var ju bra att du provade, men vad var problemet eftersom du (tydligen) misslyckates? Prova med något lite användavänligare program så får du se om det går bättre.

Jag citerar mig själv från ett tidigare inlägg:

Installera ExpressPCB/SCH från länken nedan. Det är ett program som är mycket enkelt att lära sig att använda för att först rita schemor och sedan själva kretskortslayouten. Kanske inte lika komplett som Eagle, men mycket mer nybörjarvänligt.

Den största nackdelen är att man inte kan exportera kretskortslayouten i något standardformat. Men för att rita schemor, göra layout och printa ut det så är det hel ok. Särskilt som det är gratis.

http://www.expresspcb.com/ExpressPCBHtm/Download.htm
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Fattar juh ingenting av komponentlistan, blåbär som man är aja....
Så här långt kom jag iaf..

Bild
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor
Inlägg: 7265
Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
Ort: Trelleborg

Inlägg av 13th.Marine »

Eller gör som jag... Papper (gärna rutat), Penna, Suddigummi och schemat, sen sätter man sig ner och ritar... har gjort bla phonoförstärkarkrets och hörlursförstärkarkrets så...
sebastiannielsen
Inlägg: 3662
Blev medlem: 11 september 2004, 09:30:42
Ort: gbg
Kontakt:

Inlägg av sebastiannielsen »

Matseng, går visst att exportera!

LAYOUT ---> Generate plot file for manual order
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Jepp, visst gör det det. Men vilket format kan du välja mellan?

Sist jag kollade kunde man bara välja mellan "deras eget interna format" och "deras eget interna format" och "deras eget interna format"

Dvs. Det finns inget val.

Ska man ha nån nytta av filen måste det vara något standardformat typ Gerber eller en emulering av något vanligt cad-program typ Eagles.
Skriv svar