Var handlar man komponenter nuförtiden i Sverige?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
rikkitikkitavi
Inlägg: 14894
Blev medlem: 21 juni 2003, 21:26:56
Ort: Väster om Lund (0,67 mSv)

Re: Var handlar man komponenter nuförtiden i Sverige?

Inlägg av rikkitikkitavi »

twinor skrev: 7 mars 2024, 23:59:06
helmut skrev: 7 mars 2024, 20:09:54 När jag besöker Göteborg brukar jag ta en promenad ut till Botaniska trädgården och innan jag kommer fram finns en stadsdel som visst heter Oliverdal där brukar jag gå in och ladda upp med komponenter jag tror att jag behöver. Butiken ligger ca 1,5 km nord väst om botaniska fast killen som driver butikenn har inge kataloger eller hemsidor.
Var inne i butiken för ca 2 år sedan och köpte upp hela lagret av kretskortslaminat och fick svaret att han inte skulle få in mer.- Fåt ibland känslan att han säljer ut det som finns i lagret.
Butiken du tänker på heter Tema elektronik och det är alltid en flashback från svunna tider att gå in där. Det är inte ofta man kan köpa gamla dilkretsar över disk men han har fortfarande kvar en bunt.
https://www.temaelektronik.se/info/sv/kontakt/info.html
Bra tips. Vi brukar bo på Slottskogens vandrarhem när vi är i Götlaborg och då har jag ett bra utflyktsmål i närheten!
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32790
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Var handlar man komponenter nuförtiden i Sverige?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

etnica2 skrev: 8 mars 2024, 12:09:53 Temaelektronik finns de kvar... måste ju vara 25 år sen jag var där :D
Tema är väl visst kvar men DEN UTFÖRLIGA TRÅDEN hittar du i min länk. Kanske overkill med fyrtiotvå trådar med inköpsställen :wink: .
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5818
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Var handlar man komponenter nuförtiden i Sverige?

Inlägg av rvl »

Ännu bättre skulle det platsa i Wikin, men hur många hittar den och ännu viktigare, hur många uppdaterar den?
Skriv svar