Firmware Andersson 55" TV

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Loffe
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 september 2023, 12:00:21

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av Loffe »

Tyvärr har jag inte möjlighet att verifiera detta förrän ca 2 veckor pga resa.
MiaM
Inlägg: 9990
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av MiaM »

farbrorvattenmelon skrev: 28 september 2023, 20:45:19Slående hur många som frågar om firmware till Andersson TV:s här på forumet. Mycket stor överrepresentation skulle jag säga.
Hönan eller ägget, kan tänkas bero på att tidigare trådar faktiskt fått vettiga svar. Vet inte hur det faktiskt är men en kvalificerad gissning är att för de flesta TV så finns antingen firmware redan att hitta på olika ställen på nätet, eller så är det lönlöst att fråga.

Eller så beror det kanske på att det är ett lokalt märke för Sverige (även om de (väl?) tillverkas av Vestel eller liknande), och det finns inte så många andra ställen att fråga på :)
Loffe
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 september 2023, 12:00:21

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av Loffe »

TV:n identifierar den till USB-minne överförda programvaran som "USB auto update" men jag lyckas inte få TV:n att exekvera den. Sökning efter senare programversion ger svar "Ingen ytterligare tillgänglig". Så fort jag stänger av TV:n tappar den IP-adressen. Jag ger nu upp dessa försök och investerar i en Cromcast. Tack för allas engagemang och hjälp!
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3526
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av breflabb »

Tråkigt och mycket ovanligt
Men prova en gång till, men då måste du formatera stickan på nytt med FAT32
Ibland kan vissa modeller inte hantera allt för stora stickor ( i kapacitet )
så prova med en annan.
Andersson lägger aldrig ut mjukvaran för AUTO uppdatering
Om det misslyckas igen då är det moderkortet som är väck
Loffe
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 september 2023, 12:00:21

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av Loffe »

Nytt försök med annan sticka. "Upgrading Software" visas ca 2 sekunder sedan "Software upgrade error". TV:n fungerar som tidigare, alltså inget haveri.
Loffe
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 september 2023, 12:00:21

Re: Firmware Andersson 55" TV

Inlägg av Loffe »

Uppdatering av programvaran misslyckades men nu har jag lärt mig att IP-adressen behålls om HDMI-kabeln från digitalboxen kopplas ur innan övergång till internetanslutning. Det går att leva med detta.
Skriv svar