Söker Geneva wheel sprängskiss

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
DW
Inlägg: 2497
Blev medlem: 9 september 2007, 20:34:04
Ort: Knallestaden invid Wiskan-elfven
Kontakt:

Söker Geneva wheel sprängskiss

Inlägg av DW »

-har precis monterat tilbaka ATC tallriken på fleropen men ibland blir det så enkelt att det blir svårt.
Min centrumtapp låser mot tallriken vid montering och jag kan inte påminna mej att det fanns någon halvmåne
som låser hjulet under sitt "yttervarv" Om inte centrumtappen inte är halvmåne trotts sin storlek ??

Någon som har en sprängskiss på vilken flerop som helst.
säter, Peter m.fl

Har bara denna dåliga bild men det kanske är det ursprungliga felet att just den inte finns!
Så slipper jag tabort ATC motorn -iofs bara 4 bult.
DSC08889.JPG
DSC08888.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
pflodin
Inlägg: 39
Blev medlem: 3 april 2012, 19:26:07

Re: Söker Geneva wheel sprängskiss

Inlägg av pflodin »

Hej.

Ser ut som på en Hartford , johnford eller liknande taiwanes/korean. Vad är det för maskin? Hur är det med centertappen ?, svårt att se på bilden men ser den "komplett" ut ? brukar kunna vara ett lager eller liknande på den . Skulle tro att jag kan skaka fram nån sprängskiss på en hartford, tror att den ATCn ser ut som din.

/Peter
Användarvisningsbild
DW
Inlägg: 2497
Blev medlem: 9 september 2007, 20:34:04
Ort: Knallestaden invid Wiskan-elfven
Kontakt:

Re: Söker Geneva wheel sprängskiss

Inlägg av DW »

-tack för svaret Peter.
Du har nog helt rätt vad gäller "kanske" komplett, för jag missförstod storleken på halvmånen som ibland är helt olika på typ you tube osv.
Min maskin Dah Lih mcv 510 Taiwanes, har både excenter och centumtapp på ~18mm.
Eftersom det inte är speciellt mycket till precision på själva stången kanske jag har lutat tallriken lite fel.
Sedan är den precis så tung att jag inte kan lyfta den utan hävstång men får väl jucka på lite till alt ta bort ATC motorn.
Tyvärr är hela maskinen under presenning just nu. River en mellanvägg i verkstaden.

MEN du får gärna fixa en skiss, alltid bra att ha :tumupp:
Skriv svar