adapter SO20 --> DIP20

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

adapter SO20 --> DIP20

Inlägg av Tekko »

Hej! Jag har en TDA5140T krets i SO20 kapsel, hur fixar man enklast en adapter till vanlig DIP20 ?

Jag hade funderingar på en vanlig dipsockel som man bara löde tåtar på som man sen löder fast på so kretsens ben, sen en tanke på att bara löda tåtarna direkt på kortet och sen böja till och löda fast so kretsen på dessa.

Vad är lättast och ger bästa resultatet ?
Användarvisningsbild
jack
EF Sponsor
Inlägg: 2059
Blev medlem: 5 oktober 2004, 17:32:27

Inlägg av jack »

Finns annars färdiga "adaptrar" som kan köpas på tex Elfa.
Var nån tråd om det för ett tag sen om nåt annat företag också. Tror det var zeus som skapade tråden..
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Nu vill jag inte köpa nån adapter iomed att kretsen kanske inte överlever demonteringen från kortet den sitter på nu.

Bild

Visst den funkar men beter sej inte riktigt bra, startar man motorn och sänger av och sen sätter på igen innan den stannat eller för fort efter att den stannat så går den igång men på mycket låg och ojämn hastighet samt att kontrollern tycks vilja fritera sej själv, så därför tänkte jag montera styrningen på ett experimentkort istället enligt databladets schema.
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43191
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

http://www.jescab.se/SOIC_DIP.html

Kanske inte passar, men i alla fall... :-)
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Tyvärr inge som passar och urk va dyr du va :shock: :?

Men vad tror ni on min lösning med tåtarna, kommer det att funka eller blir det ett litet helvete att löda ? Ska tillägga att jag inte har någon spets för smd utan vara en vanlig 15w sak ala feltema.
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43191
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

> och urk va dyr du va...

Jämfört med ??
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Nevermind. Tåtarna är enda valet för det visade sig att kretsen var fastlimmad :(
Skriv svar