K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5313
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Inlägg av MNorrgren »

Jag skulle behöva få 4 st bitar av aluminium utfrästa. Måtten är 30x25 mm, tjockleken 8 mm. Sedan ska det vara ett hål i mitten, 8 mm, 6 mm in i materialen. Resten av materialet ska det vara ett 4 mm hål i. Det ska sitta ett par kullager i dessa bitar, därav inte ett jämnt hål genom.

DXF-fil finns, bara o fräsa alltså.

Jag har material själv, det är en aluplatta på 250x100x15 mm. Det är alltså lite för tjockt att bearbeta för hand.

Skickar plattan till dig så löser vi materialet.

Vad skulle detta kunna kosta?? Tänkte som ersättning, du kan behålla aluminiumbiten och samt pengar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av MNorrgren 11 oktober 2011, 16:34:39, redigerad totalt 1 gång.
Open
Inlägg: 269
Blev medlem: 26 maj 2009, 11:10:15
Ort: Harads, Boden, Norrbotten
Kontakt:

Re: K: 4 st bitar frästa i alu

Inlägg av Open »

50kr styck + frakt, då står jag för material så slipper du skicka!

PM vid intresse.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5313
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Re: K: 4 st bitar frästa i alu

Inlägg av MNorrgren »

Tack, har dock redan fått omotståndligt och mycket generöst erbjudande av Andli via pm. Men tack ändå!
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17193
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Inlägg av AndLi »

Open: bra att veta när jag misslyckas :D



Tror jag ser tydliga resultat av alldeles för långt utstick på själva stålet, måste få upp materialet lite..
labmaster
Inlägg: 2919
Blev medlem: 5 april 2011, 01:10:25

Re: K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Inlägg av labmaster »

Ni som inte spänner fast arbetsstycket är ena riktigt friska gossar. Hur yttrar sig resultatet av ett för långt utstick på stålet?
Open
Inlägg: 269
Blev medlem: 26 maj 2009, 11:10:15
Ort: Harads, Boden, Norrbotten
Kontakt:

Re: K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Inlägg av Open »

ajaj, ja de var ett väldigt långt utstick du hade! Samt otillräcklig kylning och vad det såg ut var den väl inte fastspänd så värst bra? Varför jag tyckte det var så enkelt att göra detta jobb är ju för att jag har 30x8 alustång liggandes hemma redan, så man slipper ju plana och fräsa kanter! =)
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17193
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: K: 4 st bitar frästa i alu *Löst*

Inlägg av AndLi »

lab: friska vet jag inte, sannolikt mer dumdristiga...
Hålet i mitten blir inte runt och snittytan blir väldigt grov och mönstrad (blir mycket bättre på de två sidorna yttersidorna)

open: Misstänker att du tänker på att biten jag fräser ut inte sitter fast på slutet, enklast borde väll ha varit att använt 4mm hålet ...
30x8 låter optimalt :)
Skriv svar