Det är ju klart att jag följer din tråd med spänning, det är ju nått sånt som jag tänkt till spindeln.
Exakt vad som hänt med spindeln vet jag inte, makervall har provat den i sin fräs och jag har sett en mms-film på det bara.
Nu bor vi iofs bara 40-50 meter från varandra så det kommer såklart nån form av uppdatering av projektet snart men jag har haft fullt upp med annat ett tag...
Min tanke med styringen är ungefär som din, jag vill ha både on/off och varvtal på samma kort och kortet bör klara upp till 18V / 10-15A så man kan ta vilken borrmaskinsmotor man vill.
Får du fram ett sånt kort så vore det ju perfekt om du la upp dxf-filen på kortet och ett schema.
Du kan säkert få nått tillsvarvat om frågar i jobb/tjänster, jag har bara en minisvarv så det tar rätt lång tid att göra saker i den men nån med en riktig svarv på jobbet borde kunna göra det för en lagom slant tycker jag.
Min tanke från början är att man ska köpa en ER-8 axel för att få en lite fin spindel och att det här bygget mest var på skoj för att prova lite hur det funkar.
exempel på spindelaxel:
http://cgi.ebay.com/Straight-C10-ER8-12 ... 25572251f4