Gjuta provdocka - materialval

Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32788
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Gjuta provdocka - materialval

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jimmy:
Svar från korsettkompis:
Hej!

www.sewingworld.co.uk

Men det tog tid, och det var ingen bra kommunikation. De anger 5 pund som fraktkostnad men lade sedan till 15 eller vad det nu var, som de helt sonika drog (några veckor senare) från mitt konto utan att först skicka en indikation om vad de tänkte göra. Gillar inte!! Men Lady valet, hon är fin hon! :)
Gimbal
Inlägg: 7932
Blev medlem: 20 april 2005, 15:43:53

Re: Gjuta provdocka - materialval

Inlägg av Gimbal »

JimmyAndersson skrev: Soundbrigade:
Synd att det inte gick bra. :(

Jag har själv funderat på det här. Sambon (som syr kläder) skulle vilja ha en provdocka
och jag har tänkt bygga ett artificiellt exoskelett, men bara för en arm och hand.
(Se t.ex i slutet på den här sidan.)
Har haft idén länge och byggt småprototyper, men jag saknar den delen man stoppar armen/handen i.
För ett tag sedan hittade jag en gren som jag bearbetat till rätt form, för att kunna testa olika gjutmaterial
utan att någon av mina armar blir upptagen. (Sedan tar det ju tid innan det torkar också...)

Nästa steg är att göra en roterande ställning för att kunna torka avgjutningen utan att något hasar ner.
Funderar lite på att prova att gjuta med antingen gummilim eller silikon, som jag råkar ha här.
(Diskhandske blir för sladdrigt och tråkigt, så det har jag aldrig ens övervägt.)

Det var många märkliga meningar på en gång, vad menar du?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Gjuta provdocka - materialval

Inlägg av JimmyAndersson »

Vad jag menar? Med vad? :)

Vad är det som är märkligt? ..bortsett från att jag bygger ett exoskelett...
Jag har lyckats hålla tyst om det i ett år, men kände att jag var tvungen att berätta
så de som läser inte får *helt* fel bild av vad jag gör. Särskillt efter videon från E85.. :D

Provdockan är en helt annan grej. Gemensamma nämnaren är gjutningen och att jag är nyfiken på Soundbrigades
erfarenheter av att göra en provdocka, så jag kan ta till mig det inför planerna med både provdocka och exoskelett.


Soundbrigade: Intressant. Ska meddela sambon. :)
Skriv svar