T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar. [Problemet löst]

Användarvisningsbild
Lapin
Inlägg: 322
Blev medlem: 25 mars 2009, 20:22:55
Ort: Klimpfjäll

T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar. [Problemet löst]

Inlägg av Lapin »

Hej:

Jag håller på med ett rätt så stort DIY cncfräsprojekt. Massa komponenter är inköpta och bygget har kommit till stadiet där jag behöver lite utomstående hjälp.

Det jag eftersöker är någon som jobbar på en mekanisk verkstad eller har tillgång till en riktig cncfräs och kan tänka sig att ta på sig lite kvälls/hobby/ströjobb.

materialet är mestadels 20mm aluminium och den största delen är ca 500x400 (dock är den 6mm tjock) mm.

exempel:

Bild

Bild

det spelar ingen roll vars ni befinner er sålänge det går att skicka med ex bussgods lr liknande.

Skicka ett PM om det är något du känner att du kan och vill hjälpa till med så tar vi detaljerna där.

Hjälp uppskattas verkligen.

/mvh Björn
Senast redigerad av Lapin 10 januari 2010, 15:28:18, redigerad totalt 1 gång.
gotis
Inlägg: 495
Blev medlem: 5 september 2007, 16:08:42
Ort: Blekinge

Re: T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar.

Inlägg av gotis »

Ser ut som ett stort beredningsjobb, hur många delar talar vi om?
Har du material?
Användarvisningsbild
Lapin
Inlägg: 322
Blev medlem: 25 mars 2009, 20:22:55
Ort: Klimpfjäll

Re: T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar.

Inlägg av Lapin »

det är väl ca 40 - 50 bitar kanske. dock är den på första bilden den mest avancerade, det är många minde delar och de har inte alls lika många detaljer. det är även möjligt för mej att ta upp alla runda hål själv samt försänkningarna i dessa ifall centrum på varje hål är utmärkt (på så sätt blir det ju någorlunda exakta hål).

jag har inte materialet ännu, men det kan vi prata om i pm ifall det visar sig att någon vänlig person har möjlighet att hjälpa mej.

/Björn
Användarvisningsbild
nlinus
Inlägg: 805
Blev medlem: 16 januari 2007, 17:49:14
Ort: Åre kommun

Re: T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar.

Inlägg av nlinus »

Beredningen på den första biten bör inte ta så lång tid i ett CAM-program, men det där "invändiga hörnet" blir lite knepigt att fräsa. Där får du nog sätta en radie/urfräsning. Sen är det ju en fråga om toleranser. Går alla hål att borra, eller måsta man brotcha/fräsa vissa av dem?
Oavsett vem som gör detta så lär det kosta en slant. Särskilt om alla bitar är olika?!
Användarvisningsbild
Lapin
Inlägg: 322
Blev medlem: 25 mars 2009, 20:22:55
Ort: Klimpfjäll

Re: T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar. [inte nu längre]

Inlägg av Lapin »

problemet är löst!
Användarvisningsbild
nlinus
Inlägg: 805
Blev medlem: 16 januari 2007, 17:49:14
Ort: Åre kommun

Re: T: Hjälp med ett antal aluminiumbitar.

Inlägg av nlinus »

OK

Tips: Nämn det i trådens rubrik :)
Skriv svar