Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Användarvisningsbild
AndersG
EF Sponsor
Inlägg: 8479
Blev medlem: 25 februari 2008, 17:10:58
Ort: Mariehamn
Kontakt:

Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av AndersG »

Det följer bara 3,2 och 2mm spännhylsor med och ingen chuck. Månne Dremels spännhylsor passar? Kan någon som har en Dremel kontrollmäta?

Bild

Alternativt: Någon som vet vem som säljer miniatyrchuckar med 3,2mm (1/8") spindel?
Nerre
Inlägg: 26716
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av Nerre »

Jag vet i alla fall att Dremels inte passar särskilt bra i Rustas (Bruksbo?) multiverktyg. Framtill funkar det, men den styr inte rätt baktill så det blir alldeles snett.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8271
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av X-IL »

Lyfter denna tråden igen då min CNC verkar äta spännhylsor till frukost. Borde inte rent generellt Dremels hylsor passa andra märken? Hur är det annars med alla dessa tillbehörssatser där hylsor ingår, de måste väl ändå passa i Dremel eller? Jag vet att det inte innebär att det passar åt båda håll, men är ju i alla fall en indikation att det borde göra det. Proxxons hylsor som är härdade syntes med ögat att de inte passade.
Nerre
Inlägg: 26716
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av Nerre »

Jag köpte ett vinkelhuvud till min Bruksbo-maskin och till den följde det med två olika låsmuttrar till hylsorna. Så det finns minst två varianter.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8271
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av X-IL »

Okej, men Dremel säljer ju ett set med mutter och hylsor, undrar om man klarar sig då... Kostar ju bara en hundring eller så så jag får väl testa.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8271
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: Passar Dremels spännhylsor i Biltemas multiverktyg?

Inlägg av X-IL »

Det funkade alldeles utmärkt att använda Dremelns hylsor i Fermen. Även med originalmuttern från Fermen.
Skriv svar