Saleae Logic:s logikanalysator nu multiplatform

Användarvisningsbild
korp
Inlägg: 1216
Blev medlem: 30 maj 2006, 02:21:18
Ort: Strömstad

Saleae Logic:s logikanalysator nu multiplatform

Inlägg av korp »

Bild

Trevligt, nu finns Saleae Logic:s multiplatform-programvara i version alfa4. Binärer finns för Windows, Linux och OSX.

Nedladdningen kräver att man går med i Google Group: Saleae Logic 2.0 Private Beta. Läs noga vid registreringen - det är en text/överenskommelse som skall kopieras och klistras in. Enkelt gjort, men hur lätt som helst att missa om man är van att.. hrmm.. inte lusläsa alla EULA:s.

Applikationen känns stabil på både Windows och Linux. Även om de flesta funktionerna saknas ännu så känns det som det kommer att bli bättre än den ursprungliga Windowsversionen. Kommer nu bara MPLAB som native Linux (nej, den fungerar inte tillfredsställande i Wine) så kan jag nästan avboka min Windows 7 pro-licens :lol:
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17156
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Saleae Logic:s logikanalysator nu multiplatform

Inlägg av AndLi »

superbt! Jag har ju flyttat över min laptop till Ubuntu :) Måste jag testa imorrn eller nått...
Användarvisningsbild
jadler
EF Sponsor
Inlägg: 407
Blev medlem: 28 maj 2009, 12:03:43
Ort: Vidja, Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Saleae Logic:s logikanalysator nu multiplatform

Inlägg av jadler »

Jag har inte hårdtestat men jag tycker att alfaversionen verkar instabil hos mig. Kanske kan det bero på att jag kör 64-bitars (Ubuntu 9.04) för att komma åt allt minne. När jag testade för ett par veckor sedan saknades ganska mycket funktionalitet, även om jag noterade att minst ett av mina förslag till förbättringar har tagits med i koden (möjligheten att utöka fönstret på höjden, inte bara på bredden).

Jag använder inte PIC men passade på att köpa en PICkit II på ELFA när de hade kampanjpris. Jag installerade lite PIC-relaterade paket under Ubuntu, och det fanns bl.a. en IDE som jag tyckte verkade OK vid en snabb titt, tror det kan vara PIKdev.
Skriv svar