Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Är det någon som har provat Biltemas fräns?

Kanske inte kända för bästa kvallite men för ett pris av endast 298kr så kanske den duger bra!

Kanske inte kända för bästa kvallite men för ett pris av endast 298kr så kanske den duger bra!
Jepp, jag har en sån (Biltema), men det låter enormt och det är lite bökigt att få fräsarna centrerade så att det inte blir 7mm spår av en 6mm fräs.
Har man väl hittat ett bra läge, så kan man ju ha flera maskiner att byta mellan isf byta frässtål.
Om man inte vill köra på högsta farten, så blir den ganska kraftlös, men till lillasystern skulle den nog funka. Jag har glömt bort den, men så fort jag har prototyp R2A färdig, då ska jag självklart prova om det funkar.
GreekJoan: Det kan vara nåt att testa iaf. Finns det ingen här som kan göra en adapter, så ska jag prova på en stegis? Då kan man som du skrev förut, styra både framåt å tebaxat, tex vid gängning, hmm...
Chuck med spännhylsa finns som Dremeltillbehör på Classe i sjön.

Om man inte vill köra på högsta farten, så blir den ganska kraftlös, men till lillasystern skulle den nog funka. Jag har glömt bort den, men så fort jag har prototyp R2A färdig, då ska jag självklart prova om det funkar.
GreekJoan: Det kan vara nåt att testa iaf. Finns det ingen här som kan göra en adapter, så ska jag prova på en stegis? Då kan man som du skrev förut, styra både framåt å tebaxat, tex vid gängning, hmm...
Chuck med spännhylsa finns som Dremeltillbehör på Classe i sjön.
Vore ju helt toppen LaRdA.
Måtten på motoraxeln hittar du här.
Jag tror jag har en chuck nånstans, annars kan jag skaffa en från Classe å skicka till dig.
Måste iaf testas
Edith:
Spännhylsesats.
3-backschuck
Edith2:
Chucken jag hade var med 6.3mm 6-kantfäste.

Måtten på motoraxeln hittar du här.
Jag tror jag har en chuck nånstans, annars kan jag skaffa en från Classe å skicka till dig.
Måste iaf testas

Edith:
Spännhylsesats.
3-backschuck
Edith2:
Chucken jag hade var med 6.3mm 6-kantfäste.
Jag har provat den där biltemafräsen, en polare har en sådan,
det var faktiskt en av fräsmotorerna jag tittade på för mitt andra fräsbygge.
Låter som f-n, säkert dubbla ljudvolymen jämfört med en kress, och så fort man saktar ner den
för mycket så blir den rätt svag och tappar varvtal om den bromsas...
infästningen av verktyg är verkligen inte rolig...
Men för dom här små jobben så räcker nog kraften till och blir över,
det som talar mot den är som sagt ljudvolymen och den dåliga verktygsinfästningen.
det var faktiskt en av fräsmotorerna jag tittade på för mitt andra fräsbygge.
Låter som f-n, säkert dubbla ljudvolymen jämfört med en kress, och så fort man saktar ner den
för mycket så blir den rätt svag och tappar varvtal om den bromsas...
infästningen av verktyg är verkligen inte rolig...
Men för dom här små jobben så räcker nog kraften till och blir över,
det som talar mot den är som sagt ljudvolymen och den dåliga verktygsinfästningen.
Nu har jag varit å pratat med MultiCAD.
(Var tom inne å gopratade med hon som sköter P&P-maskinen.
)
* Jag får prototypkort Onsdag eftermiddag eller Torsdag morgon.
* Jag löder på Allegrokretsen själv och testar elektriskt under natten, ev på Torsdag eftermiddag.
* Om jag hittar fel, så rättar jag upp dom, och skickar nytt underlag.
* Torsdag, ev. Fredag startar dom upp tillverkningen av 100 "kraftkort" och 30 BreakeOut-kort.
* I slutet på nästa vecka automatmonterar och löder dom kraftkorten.
Jag får alla små kraftkort helt färdiga, men BreakeOut-korten måste vi löda själva (allt är hålmonterat, så Tekko kan kanske hjälpa till
).
Men eftersom detta är ett ElektronikForum, så vore det skam om det inte skulle kunna göras.
Nu är det bara att hoppas gudarna äro med oss i denna process.
(Var tom inne å gopratade med hon som sköter P&P-maskinen.

* Jag får prototypkort Onsdag eftermiddag eller Torsdag morgon.
* Jag löder på Allegrokretsen själv och testar elektriskt under natten, ev på Torsdag eftermiddag.
* Om jag hittar fel, så rättar jag upp dom, och skickar nytt underlag.
* Torsdag, ev. Fredag startar dom upp tillverkningen av 100 "kraftkort" och 30 BreakeOut-kort.
* I slutet på nästa vecka automatmonterar och löder dom kraftkorten.
Jag får alla små kraftkort helt färdiga, men BreakeOut-korten måste vi löda själva (allt är hålmonterat, så Tekko kan kanske hjälpa till

Men eftersom detta är ett ElektronikForum, så vore det skam om det inte skulle kunna göras.

Nu är det bara att hoppas gudarna äro med oss i denna process.
- JimmyAndersson
- Kontakt: