MiniITX nätagg

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
patrik
Inlägg: 143
Blev medlem: 15 juli 2004, 11:58:51
Ort: varberg

MiniITX nätagg

Inlägg av patrik »

Hej!
Jag ska bygga en dator till bilen/båten husvagnen ja listan kan göras lång.
Moderkortet är ett 1300MHz VIA EPIA-CN13000G, med ett 512 ddr2 och en 250GB s-ata disk, allt inbyggt med en 7" LCD skärm. Grejen är den att jag vet itne vad jag skall ha för nätagg till den, finns många från t.ex England men i sverige kostar det billigaste 900 kr ett pris jag inte har lust att betala om jag inte måste, men då slog det mig att jag kanske kan försöka mig på att bygga ett själv. Den skall matas med 12v så jag kan koppla in den med en transformator i väggen med. Effekten beräknar jag ha runt 100w. Låter ju faktist inte helt omöjligt att bygga ihop. Vet att detta kanske passar bättre på sweclockers men jag frågar här så man slipper massa datorfixerade 12åringar som "kan" allt. Tacksam för tips.

/Patrik
gvs
EF Sponsor
Inlägg: 1688
Blev medlem: 18 oktober 2003, 14:20:34
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Den vill väl ha annat än 12 volt? en snabb googling visade att det finns PSU:er som tar 12 volt in och sedan delar upp det i de vanliga ATX-spänningarna. Kontakten för ström på kortet ser även ut som en vanlig ATX-matning.
Användarvisningsbild
patrik
Inlägg: 143
Blev medlem: 15 juli 2004, 11:58:51
Ort: varberg

Inlägg av patrik »

nej ajg vill mata själva nätagget med 12 v, sen ska det grenas ut till 5v, 12v och allt som man behöver.


/Patrik
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Skriv svar