T: Reparation Subförstärkare (har en fungerande kopia)

NirreFirre
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 februari 2016, 13:57:56

T: Reparation Subförstärkare (har en fungerande kopia)

Inlägg av NirreFirre »

Hej, jag har två SVS subwoofers varav en där ingen förstärkning längre sker..(signal hörs svagt) en ny skulle gå på 70% av vad en hel sub kostar.. :( Inget synligt fel som brända

Min teori är att utgångsteget (MOSFETs?) fått sig nån form av smäll då jag felsökt på egen hand med en fluke och nybörjarsteg med en Analog Discovery 1. Tyvärr matchar inte de två förstärkarnas kontakter/8pin layouts (vita på bilderna, troligen vända 180°) på de två utgångsstegens PCB och mina kunskaper att modifiera för att verifiera detta är för nära "ha sönder nåt"..
Skulle någon kunna åta sig att felsöka och reparera? Antingen med mig vid sidan om för att lära eller utan, jag har en del information om komponenterna i bilder som jag bifogar. IRS2092 ser för en lekman som mig ut att man implementerat nästan enligt "manualen" men att hitta och sedan byta ut komponent(-er) kommer jag inte klara på egen hand.
Jag o grejerna finns i Bagarmossen, Stockholm men har fritidshus i Nävekvarn, Nyköping om det passar bättre.

Det är ingen tidspress men att få till bra bas innan sommaren vore fint :)

Erbjuder IT och PC hjälp, 3d design (efter mått, i Onshape) och utskrifter i PLA (Nyköping/Stockholm), öl, vin, kanelbullar, surdegsbröd 🤤 och/eller Swish som ersättning för hjälpen 🤗
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Danny
Inlägg: 2964
Blev medlem: 17 maj 2007, 16:30:37
Ort: Skåne

Re: T: Reparation Subförstärkare (har en fungerande kopia)

Inlägg av Danny »

Det är oftast elytarna som checkar ut.
NirreFirre
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 februari 2016, 13:57:56

Re: T: Reparation Subförstärkare (har en fungerande kopia)

Inlägg av NirreFirre »

Tack Danny, och då är väl enda/säkra kontrollsättet är att lossa dem en och en?
Skriv svar