Frågor angående 2t-trim (flödesmätare, magnetventil, etc

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5308
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

grym:
Okej, frågan är ifall det räcker. 40kg blir väl typ 500 psi? Tror man tar *14 ungefär. Ett alternativ vore dock att haka på en tryckregulator. :)

citizendildo:
Verkar vara mest färdigblandat bränsle. Dock såg jag att det fanns "nitrometan" för 100kr/l, kan det vara "ren" nitro? För jag antar att man kan blanda bränset själv!? Det är ju bättre, för då kan man dosera så många % nitrometan man vill ha.


Föresten, vilken oljeblandning bor man ha på typ en motorsåg/häcksax? Tänkte man kanske skulle prova motorn imorgon. Har sätt att de där små 2-3cc motorerna kräver typ 20%. Men jag antar att en vanlig liten motor borde gå bra på vanlig oljeblandad soppa, typ 2-4%?

Ska även se om jag kan haka in oscilloskopet på den med elektronisk tändning. Vore kul att kolla varvtal :)
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5308
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Ja, men det är den som jag använder. Helst vanlig färdigblandat bränsle. Det har funkat hur bra som helst för mig än så länge iaf. Jag kör med 16% nitro.

Du jag har inte en blekaste aning. Vet bara att den jag använder är färdigblandad så...
Ja det är ju bäst så får du vad du vill ha.

Jag skulle rekomedera att du kör med 3-5% beroende på hur mycket lustgas du kör med. Lustgasen kyler förvisso samtidigt men du bör ändå öka oljeblandningen något då det kommer slita mer på lager etc... Så kör 6-7%. Better safe than sorry. Jag kör med 5% när jag har nitro i.

Om du inte vill köra med lustgas kan du med fördel använda startgas istället. Blir i princip samma sak.
Har provat att köra en motor på enbart startgas, spruta rakt in i förgasaren, drog igång motorn, eller ja.. en polare drog o jag skötte gasen.
Det funka finfint:)
Skriv svar