Tack för ditt trevliga inlägg!
Svaret på den frågan är ja, den är tillverkade av f.d Toroid International (numera Noratel) och specad av mig (för typ 25 år sedan ).Den utgångstrafon du har, är den fabriksbyggd?
Nuförtiden har jag dock ett gäng C-kärnor från Lundahl (tror jag fick tio stycken för 2000 spänn) och min lindningsmaskin är ju klar ( ) så min plan är att linda egna utgångstrafos.
Gillar lite att börja fiska igen (har inte fiskat på typ 20 år) och detta låter irrelevant MEN det är det inte för ABU säljer fina apparater för att spola upp lina på typ haspel-rullar, jag fick min billiga Cardinal uppspolad med 0,1mm Fireline (tå hela 5kg, kan du fatta?) och medans han spolade på rullen betraktade jag maskinen, perfekt för trafolindning även om han nyttjar manuell "spindel" (som ju jag gör idag ändå), kan åtminstone bli att fråga ABU vad dom tar.
Mina utgångstrafos (OPT) är gjutna så man får inget riktigt relevant svar på B om man drar igenom ett varv.
3T kan man glömma men jag vet att både Noratel och Lundahl designar efter 1,6T.
Du och jag borde slå oss ihop när det gäller OPT-konstruktion!
MVH/Roger
PS
Tack för ditt beröm, jag blev plötsligt att förstå vad du menade och DÅ, men bara då, blev allt att funka. Vet inte om du sett det men jag är uppe i runt 36W med en rörförstärkare som normalt bara kan ge 16W Det roliga i det här fallet är egentligen inte Watten (för det kan man få av pentodkoppling), det roliga är att det är TRIOD-watt!