FONeros?!

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17160
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

FONeros?!

Inlägg av AndLi »

Någon som kör det här?? FON

Satte upp en accesspunkt i Lund idag, början av dalbyvägen :)

Funkar super, utom att jag inte lyckas lista ut hur man ändrar loginsidans personliga meddelande!

Sen vet jag ju iof inte om jag riktigt håller med om deras företagsmodell, att sälja bredband som någon annan delar ut utan pengaersättning...

Och sen kan man spekulera i hur många ISPer som tillåter att man vidarförmedlar sin lina...
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16779
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

kollade i mina avtal och det verkade kört för att lagligt vidarbefodra min uppkoppling

annars är jag positiv till ett sådant nätverk, till och med att man kanske skulle ha något annat än ett centralstyrt internet, ok, det är fel ord men numera är det så att den dagen strömmen går så är det inte mycket till internet, skulle vara lite mera åt sidorna kommunikatin istället för att alla kommunicerar uppåt till sina isp'er, men det vore väl ungefär som om att sparka in deras pungkulor att föreslå att man dela på internetuppkopplingarna, eller?
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17160
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

grym: vilka leverantörer har du?

Glocalnet och Bredband2/Labs2 är inblandade så de borde det vara lugnt med

Jo det är inte så mycket med internet grundprincip idag...
Men jag tror inte FON löser de problemen, iof hjälper det ju om ens egna koppling går ner och man kan surfa på grannens!
Johan.o
EF Sponsor
Inlägg: 2386
Blev medlem: 18 juni 2003, 01:08:50
Ort: Jönköping

Inlägg av Johan.o »

Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor
Inlägg: 2570
Blev medlem: 29 mars 2004, 23:09:55

Inlägg av björn »

Svårt att säga på den bilden, men jag tror inte det.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16779
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

har värnamo energi, tyvärr då dom är svinaktigt dyra 349 kr månaden för 0.5 Mb adsl

det är dom stora företagen som har alla fasta linor, svårt att klara sig utan, men med mera sidoförgreningar i anslutningarna så kan man om inte allt är nere åtminstånde kolla mail via någon annans isp, för allvarligt talat, hur skulle sammhället av idag klara sig utan internet, eller hur ser det ut om 10 år?
och om storbolagen sitter på alla linor lär konkuransen utebli
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17160
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Johan.o skrev:Barnarbete
?
Asiater ser väll rätt ofta yngre ut än de är, men läste någon annan stans om bolaget de anlitat och de lär jobba för "bra" vilkor för sina anställda.

Vad är btw definitionen av barnarbete? 15år eller under?

grum: det lär ju alltid vara stora bolag som äger stamnäten, det är inte helt billigt att gräva ner sladdar....
Johan.o
EF Sponsor
Inlägg: 2386
Blev medlem: 18 juni 2003, 01:08:50
Ort: Jönköping

Inlägg av Johan.o »

Jovisst, det viktiga är ju att arbetsvillkoren är goda.
I sådana länder måste man nog börja jobba tidigt
om man kommer från fattiga förhållanden.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Klickar man på bilden så kommer man till en sida där det står "Flickr", så man vet aldrig... :)
Skriv svar