Thinkfree Office NEO ?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18289
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Thinkfree Office NEO ?

Inlägg av 4kTRB »

Det var en rejäl recension och betyget var inte så illa. Verkar som det fanns några fler önskemål vad gäller vissa funktioner medans en del andra var mer positiva jämfört med de andra paketen de jämförde med.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Thinkfree Office NEO ?

Inlägg av TomasL »

Å andra sidan förstår jag inte riktigt behovet.
Iom att det redan finns 4 fullskaliga Officepaket (fler om man räknar in MAC också), varav två kostar pengar och två är "kostnadsfria"
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Thinkfree Office NEO ?

Inlägg av swesysmgr »

sodjan skrev: De primära orsakerna till att använda MS Office är enkelheten, integrationen
med Windows, att man är i princip garanterad att inte få problem vid utbyte
av dokument samt att det har låg sannolikhet att försvinna plötsligt.
Och funktionaliteten, saknar "Formatera som tabell" varje gång jag använder OO Calc men de flestas privata behov duger det gott.

Marknadssegmentet mellan Libre och MS Office däremot måste vara mycket smalt till obefintligt, programmet i tråden är väl något man kan köpa om man har gratispengar att leka bort eller liknande.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Thinkfree Office NEO ?

Inlägg av swesysmgr »

4kTRB skrev:Det var en rejäl recension och betyget var inte så illa. Verkar som det fanns några fler önskemål vad gäller vissa funktioner medans en del andra var mer positiva jämfört med de andra paketen de jämförde med.
Reviewed: December 1, 2005

Jämfört med Office 2007 och dåtida Libre Office kanske det kunde konkurrera, idag tror jag knappast det fyller någon funktion.

Varför inte skriva ner vilka konkreta krav på funktionalitet i ett Office-paket du har och sedan testa gratisalternativen för att se om de klarar 90% av kraven eller mer istället för att gissa?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Thinkfree Office NEO ?

Inlägg av TomasL »

4kTRB skrev:Det var en rejäl recension och betyget var inte så illa. Verkar som det fanns några fler önskemål vad gäller vissa funktioner medans en del andra var mer positiva jämfört med de andra paketen de jämförde med.
Tja, jag vet inte, den versionen saknade ju det mest elementära, kunna ha flera dokument öppna samtidigt.
Skriv svar