Att bygga en Prusa i3 Steel - av en riktig gröngöling

Allt som rör 3D-skrivare.
Användarvisningsbild
NULL
Inlägg: 2522
Blev medlem: 15 september 2010, 12:59:25
Ort: Örebro

Re: Att bygga en Prusa i3 Steel - av en riktig gröngöling

Inlägg av NULL »

Jag har också en fråga om lagrena, eftersom jag ritar på en större, hur nära går de chassit(Grön cirkel)?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Att bygga en Prusa i3 Steel - av en riktig gröngöling

Inlägg av Magnus_K »

Jag skäms så att vara i den här tråden när jag inte gjort den utlovade sammanställningen + avslutet av bygget, men det är så mycket bilder och länkar så det tar antagligen ett par timmar att göra inlägget...

Var ute och mätte nu och jag hade en axel som var 8mm och den gick ganska precis emellan. Skulle gissa på 8,5mm mellan lager och chassi.
Åååå, kom precis på att jag skulle mätt mellan axel och chassi istället. Kanske mer intressant? Uppdaterar i så fall imorrn.
Användarvisningsbild
NULL
Inlägg: 2522
Blev medlem: 15 september 2010, 12:59:25
Ort: Örebro

Re: Att bygga en Prusa i3 Steel - av en riktig gröngöling

Inlägg av NULL »

Det är lugnt, jag undrade om det var så snålt att lagret knappt gick förbi (<1mm). tackar.
Du har ingen bild lite från sidan på där Y's rem är monterad?
Jag undrar speciellt varför de i rött ser ut som de gör, varför den bakre går ner under övriga ramen...
Men även dubbelkolla att remmen går över den blå både fram och tillbaka, och inte under den lila.
Beror väl på storleken på hjulen förstås...
Användarvisningsbild
carpelux
Inlägg: 1865
Blev medlem: 13 oktober 2007, 12:33:33
Ort: Varnhem

Re: Att bygga en Prusa i3 Steel - av en riktig gröngöling

Inlägg av carpelux »

Jag vill bara flika in här med en lite uppdatering.

Min resa började i Mars och sådär 9 månader senare den 1/1/2018 dök den första 3dbenchy upp. Det blev ett långdraget projekt, gick faktiskt ganska fort i början men blev sedan stående under sommar och höst beroende på jobb och bygge av ett uterum.

Jag körde med ett 32-bits kontrollerkort MKS SBase 1.3 samt Smoothieware och det verkar som om det fungerar bra. Nu gäller det bara att få in snitsen på Fusion 360...
Skriv svar