HiTech mugg

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

HiTech mugg

Inlägg av ensten »

Ni som var med förra sommaren minns säkert att jag hade en brand som förstörde vår toalett.
Tråden

På grund av mycket att göra och sviktande ekonomi så har det dröjt till nu med reparationen av utrymmet. Nackdelen har varit att det blir trångt för sju personer att dela en mugg. Fördelen är att man hinner hitta på en massa skoj som man kan göra när man ändå håller på att reparera. Så här ser det ut nu förutom att hörnen är silikonade.

Bild

Jag har nu bestämt mig för att montera högtalare i taket samt en 15" bildskärm på väggen. Ur högtalarna är det meningen att exempelvis Guld 106,6 ska streamas ut. Och på bildskärmen kommer bilder ur mitt 30 000 bilder stora arkiv att rulla. Jag har börjat med högtalarna som kommer från en JVC stereotv.

Bild

Jag har monterat högtalarna på en bit MDF som kommer att monteras på takgipsets översida.


BildBild

Eftersom jag inte har tid att krångla kommer en sådan här att monteras mellan högtalarna och matas med spänning från en sådan här. Allting "styrs" från lysknappen inklusive de inbyggda spotlighten. Mer bilder kommer.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Inlägg av ensten »

En "före"-bild kanske. Så här såg det ut efter branden:

Bild
evert2
Inlägg: 2182
Blev medlem: 18 april 2004, 22:47:56
Ort: Jönköping

Inlägg av evert2 »

oj :roll:

Varit en del att göra förstår jag..
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Kul projekt!

Det var ganska stor skillnad på före och efter.. Förstår att du jobbat en hel del. :) Snygg mosaikbänk!

Kan tänka mig att den här toan kommer att bli populär. :D
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Inlägg av ensten »

Mosaikbänken är egentligen avloppsventilationen som kompletterats med en bänk för exempelvis tandborstmugg osv.
Skriv svar