Foliera en (dator) låda - behöver tips

Användarvisningsbild
CDR
Inlägg: 1242
Blev medlem: 26 november 2011, 22:57:33
Ort: Sydhalland

Foliera en (dator) låda - behöver tips

Inlägg av CDR »

Det finns ju alla möjliga experter här inne så jag startar en tråd. Den kommer att glida in lite på Återförsäljare men jag lägger den ändå här. :wink:

I vart fall är det så att jag har lovat att bygga ihop en dator åt en god vän/kollega. Det blir en gentjänst för han hjälper mig (han är datageniet, inte jag). I vart fall så har jag tröttnat på att måla datorlådor. Det tar för j-a... väldigt lång tid och brukar inte blir riktigt bra (kan inte sprutmåla, det blir skumroller :| ). Funderar starkt på att foliera lådan och för att göra det extra spännande så tänkte jag använda en så kallad kameleont folie (se bild för exempel). Det är ju lite trevligt att den växlar färg beroende på ljus. Är dock inte säker på om det blir bra så jag undrar nu om någon har provat eller har annan erfarenhet av foliering. Har själv aldrig folierat men får väl försöka skaffa hjälp om det kniper. Undrar också var man kan få tag i nämnda folie för rimlig peng. Kan beställa från Kina (Wish) men det är väldigt lång leveranstid på den och det är mindre bitar, 152x50cm. Var kan man köpa inom landet utan att det kostar skjortan? :humm: Vet inte hur mycket som går åt. Tager tacksamt emot tips...

Bild
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Foliera en (dator) låda - behöver tips

Inlägg av Glenn »

Jag har folierat en del, men då med kolfiberlook, det är inte så svårt om man inte har konstiga krökta ytor (speciellt inåt), har man det så hjälper det mycket att ha en bra folie, är det mest räta ytor duger det mesta.

Ska du köpa i sverige så brukar det bli dyrt, möjligen om du kan få köpa bitar av en folieringsfirma som typ folierar bilar, jag har bara köpt från kineser.
Användarvisningsbild
CDR
Inlägg: 1242
Blev medlem: 26 november 2011, 22:57:33
Ort: Sydhalland

Re: Foliera en (dator) låda - behöver tips

Inlägg av CDR »

Ok, jag får mäta lite på det. :)
Användarvisningsbild
hubben
Inlägg: 1754
Blev medlem: 7 september 2010, 11:46:58
Ort: Örviken

Re: Foliera en (dator) låda - behöver tips

Inlägg av hubben »

Kolla med Henning på http://www.carlogo.se/ , han brukar kunna rodda det mesta till vettiga priser!
Skriv svar