Pyramid chassi

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Sådärja.. så har man vart nere på Akriform och hämtat 3mm och 10mm plexistav, en meter av varje :-) Trevliga snubbar där faktist.[/i]
Användarvisningsbild
Volny
Inlägg: 962
Blev medlem: 10 september 2004, 23:26:05
Ort: Lund

Inlägg av Volny »

Varnånstans hittade du plexiglaset och i hur stora "bitar" kunde man köpa dem i?
Virr3
Inlägg: 840
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:05:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Virr3 »

jag köppte mitt plexiglas på www.slojd-detaljer.com.. sök på acryl så finns det där på andra sidan.

dom bitarna jag köppte kostade 335 kr styck och är 997 x 497 x 3mm
Micke_71
Inlägg: 947
Blev medlem: 18 september 2004, 22:47:23

Inlägg av Micke_71 »

Fy f-n vad dyrt. De där hobby firmorna kan ju konsten att ta betalt för grejorna. Jämför deras stålprofiler mot priset om ca 8kr/kg de betalar. Tidigare har jag kunnat köpt sådant via jobbet men det är sannolikt slut på det i framtiden.

Det tidigare snacket om att pulsa led's. Kolla databladen om max pulstålighet. Det är inte sådär jätteovanligt att de tål duktiga strömmar vid korta pulstider. För vissa ir-led så har jag sett uppgifter om ca 3-4A vid puls om ca 1uS och den kontinuerliga max störmmen har varit kanske 100mA. Laserdioder till exempelvis Pansarvärnsrobot bill pulsar man omkring 15A har jag för mig. Dom sitter dock i kylfläns och körs inte långa stunder vid testningen och sedan om det blir flygdags så räcker 11sek drift......

Mikael
Virr3
Inlägg: 840
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:05:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Virr3 »

tror säkert att du kan få billiagrre om du går till lokala glasmästaren och frågar om han har eller kan ta hem åt dej..

gjorde det lite försent;) aja ville ju ha sakerna direkt å då kostar de frågan är om de va värt det.. hehe
Användarvisningsbild
Kezo
Inlägg: 711
Blev medlem: 28 november 2005, 19:53:12
Ort: Linköping

Inlägg av Kezo »

Hallå??? Var är alla???

Vill ju se bilder!!!!!!!!!!!!! :(
Skriv svar