Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sökes

mrq
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 april 2016, 19:33:05

Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sökes

Inlägg av mrq »

Jag har kommit över en fluke 99 B och har en risig instruktionsbok till den , men söker en fräschare sådan. Gärna på svenska eller engelska.

Jag har också en orginal FlukeView SW90W software diskett för windows och en diskett PM9080 för dos, samt orginal kabel mellan instrument och dator.
Problemet är att en lös usb diskettläsare kan inte läsa dom.
Jag tror inte det är något fel på dom, men ska det vara fler disketter, exv 2 för dos och 2 för windows ?
Dvs ska det vara en "startdiskett" typ PM9080 någonting även för windows disketten SW90W ?

Någon som har fungerande versioner och vet hur många disketter det ska vara ?
MiaM
Inlägg: 9961
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sö

Inlägg av MiaM »

Jag har aldrig hört talas om att Fluke skulle levererat disketter för dos/Windows som inte har normalt filsystem. Om du inte kan lista filerna så är nog disketten dålig eller så är det nåt problem mellan läsaren och disketten. Fungerar läsaren felfritt med andra disketter? (Typ det är ju en typisk grej som kan sätta strömgränsen på USB på prov, antar jag).
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33750
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sö

Inlägg av Glenn »

det finns USB-floppys som inte klarar av nåt annat än 1.44M DOS-formatterade diskar också, är det då en DD-disk är man rökt.
mrq
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 april 2016, 19:33:05

Re: Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sö

Inlägg av mrq »

USB-diskettstationen funkar med vanliga disketter.
Men... jag pratade av en slump med en kille om gamla datorer och han använder disketter för att styra gamla cnc maskiner.
Han har sparat gamla datorer just för det ändamålet.
Det visar sig att han har samma problem och samma symtom. Enligt honom så är kan riktigt gamla disketter vara formaterade för storleken 720 kB...
Min SW90W är av versionen V1.0... och den andra är V1.1, om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33750
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sö

Inlägg av Glenn »

Ja, 720k aka DD, vissa USB-floppys klarar inte det, har läst om dessa problemen på nåt MSX-forum, för MSX'en kör ju DD eller SD-diskar, och folk har konstaterat att det helt enkelt inte supportas av en del USB-floppys, jag kör dock en IBM original USB-floppy som medföljde nån thinkpad jag hade en gång i tiden, den funkar med SD/DD/HD.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45265
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Instr-bok till fluke scopemeter 99 B + flukeview info sö

Inlägg av TomasL »

Instruktionsbok kan du troligen ladda ned från Flukes hemsida. Manual för 91/92/96/105 hittar du på min manualsida, bl.a.
Skriv svar