Bilder på innehållet i elverktyg

Spazze
Inlägg: 717
Blev medlem: 8 februari 2004, 16:05:59
Ort: Stockholm

Bilder på innehållet i elverktyg

Inlägg av Spazze »

Det finns en serie på Youtube som heter "Bored of lame tool reviews?". En kanadensare som är kunnig inom både mekanik och elektronik skruvar isär diverse "power tools" och analyserar konstruktionen. Jätteintressant tycker jag. Som han själv säger så är det svårt att lita på andras recensioner när dom får verktygen gratis och bara använder dom en kort stund.
Det finns alldeles för få bilder på innehållet i elverktyg tycker jag, så jag hoppas att folk kan bidra i den här tråden.

Jag börjar med en riktig fuling, en "Demel" som kostade 216kr inklusive frakt från Kina. Den kändes helt okej att använda, blev inte överdrivet varm trots hård belastning. Nätkabeln var väldigt mjuk och jag undrade om det verkligen var 0,75mm2.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Spazze
Inlägg: 717
Blev medlem: 8 februari 2004, 16:05:59
Ort: Stockholm

Re: Bilder på innehållet i elverktyg

Inlägg av Spazze »

Ingen enorm respons. Vad sägs om isärplockade och reparerade gamla kvalitetsverktyg från Tyskland?

Själv har jag plockat isär min Makita DF330D 10,8V skruvdragare. Den är tillverkad 2008 och har använts en hel del. Det känns som ett kvalitetsverktyg när man använder det förutom glappet i chucken. Egentligen är det nog växellådan som glappar. Även om jag är nyfiken på vad glappet beror på så känns det vanskligt att plocka isär växellådan utan sprängskiss.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
NULL
Inlägg: 2522
Blev medlem: 15 september 2010, 12:59:25
Ort: Örebro

Re: Bilder på innehållet i elverktyg

Inlägg av NULL »

Jag har en likadan, är skitnöjd med den, så smidig.
Skriv svar