bilder på verkstäder "mekrum" mm

Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1645
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

Här är mina bilder

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor
Inlägg: 1167
Blev medlem: 17 januari 2004, 22:43:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Chribbe76 »

Jag skulle gärna villja säga att det är ordning i kaoset men om jag ska vara ärlig så måste jag säga att det bara är kaos.

Bild
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Undra om det finns någon mekare som har pedantisk ordning på sitt mekarrum, och om denna isåfall är produktiv överhuvudtaget :humm:
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Inlägg: 1288
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:15:48
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

hm, vilken ska man fortsätta på nu då? Den här verkar ju iaf leva vidare.

Bild

RDX*: Sån där hylla är ju perfekt. Måste fixa mig ett sånt fast med något man kan stänga för med. Skulle mamma verkligen gilla :D Bara att slänga in sina projekt och dra igen. Slippa städa till viss skala
Användarvisningsbild
Lindqvist
EF Sponsor
Inlägg: 236
Blev medlem: 6 juli 2004, 19:19:53

Inlägg av Lindqvist »

Nej, nu kastar jag också in lite bilder på min "mekarvägg". Bor i en 1:a så det får inte ta hur mycket plats som helst.
Var tvungen att städa förra veckan när släkten var på besök. Eller rättare sagt, jag flyttade över prylarna till hyllorna som skymtar till höger. Dom är ett hopplöst fall att få iordning på.

Bild

En Ikea-byrå med eftermonterade hjul fungerar perfekt som avlastningsyta och ha komponentaskar o verktyg i. Tangentbordet är lätt att lyfta ned.

Bild

Chribbe76, är det veven på en fräs jag skymtar till vänster?? Härligt mekarrum förresten!

RDX*, ska vi leka "finn magneten"? Jag har hittat din, så nu får vi se om du kan hitta min! :D
Senast redigerad av Lindqvist 23 april 2006, 19:33:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1645
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

EagleSpirit> Där är faktiskt luckor som man kan stänga, men jag har för mycket i (halvt utanför) hyllorna för att dom ska gå att stänga. :wink:

Lindqvist> :humm: ....Ohoo jag hitta den :bravo:. Din var i profil så den var inte helt lätt att hitta, men den var lika fint målat.
Användarvisningsbild
Chribbe76
EF Sponsor
Inlägg: 1167
Blev medlem: 17 januari 2004, 22:43:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Chribbe76 »

Lindqvist skrev:Chribbe76, är det veven på en fräs jag skymtar till vänster??
Du är observant du Lindqvist. :tumupp:
Det är veven till ett kordinatbord som jag har dragit fast på pelarborrmaskinen.
Tyvärr är pelarborrm. för liten för det så man kan inte använda det till något vettigt.
Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Mitt mekrum:
Bild
Bild

Och här på lite annat jox:
Bild
Bild
http://ekstam.sytes.net/zeus/Ny%20mapp/Skrot%20005.jpg

Inga bra bilder, men hade glömt ställa om kameran. Om ni väldigt gärna vill kan jag fixa bättre bilder på det ni vill se. O=)
Användarvisningsbild
strombom
Inlägg: 3305
Blev medlem: 27 maj 2003, 10:50:20
Ort: Sollentuna / Stockholm
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Så här ser det ut hos mig...

Bild
Har lite för lite utrymme för att ha saker framme, så jag har lådor och en garderob till det... sen har jag ett skrivbord i mitt sovrum också, men det är tomt :)

/Johan
Senast redigerad av strombom 19 februari 2005, 00:31:58, redigerad totalt 1 gång.
evert2
Inlägg: 2182
Blev medlem: 18 april 2004, 22:47:56
Ort: Jönköping

Inlägg av evert2 »

Lindqvist: Det där blåa verktygstället ser fint ut.....står det av sig självt?..........var kan man köpa det?...den spar ju plats på bänken!
Micke_71
Inlägg: 947
Blev medlem: 18 september 2004, 22:47:23

Inlägg av Micke_71 »

F-n vad kul att se era mekrum. När jag bodde hemma o mitt rum såg precis ut som era så var det till min mors stora förtvivlan. Ibland mina vänner så pratas det fortfarande om hur mitt rum såg ut på den tiden för +15 år sedan. :roll: Jag bara måste visa dom bilderna......

Saknar mekrum/hörna just nu men jag håller på o gör plats i källaren för att återigen få skaffa mig en sådan där härlig röra. :D

Mikael
Användarvisningsbild
rickeboy
Inlägg: 678
Blev medlem: 13 augusti 2003, 09:12:17
Ort: Göteborg / Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av rickeboy »

Jaha... har uppgraderat mitt meckrum lite och här kommer då de uppdaterade bilderna ;)
Tog även kort på datorn och den nya färglasern... (har inte datorerna där jag meckar)

Enjoy!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


//Rille
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

"Har jag mest oreda?" Nej det har du inte.
Om jag bara hade en klok kamera så skulle ni få se ett rent helvete.... Den som spar han får en massa skit överallt.
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Tja, jag skulle väntat med att skicka in bilder tills jag har fått ordning på allt. Men 6månader efter jag flyttat in så har det fortfarande inte blitt någon skillnad, så jag antar att det kommer att se ut så här i fortsättningen oxo!. :D

Bild
Bild
Johan.o
EF Sponsor
Inlägg: 2386
Blev medlem: 18 juni 2003, 01:08:50
Ort: Jönköping

Inlägg av Johan.o »

Här kommer två bilder på min mekhörna, datorhörnan kom inte med,
trots att den står 3dm till vänster.

Bild

Bild

Förutom detta så är det under bordet stora kartonger med
grejor, skrivbordsskåpet är fyllt med elektronik,
och i andra änden rummet står det ett antal Elfa kartonger
staplade. under sängen får vi inte glömma heller; uv-lådan bla. :D

/ Johan
Skriv svar