Val av labbaggregat, tips

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18283
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Val av labbaggregat, tips

Inlägg av 4kTRB »

Conrad har många lite udda märken att välja på

https://www.conrad.se/Laboratorien%26au ... 52_2110330
Strömförande
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 april 2018, 21:58:29

Re: Val av labbaggregat, tips

Inlägg av Strömförande »

Jag såg nu att aggregatet som jag tänkte på först endast hade 2 utgångar. Jag syftar då på AIM-Tti EX354RD. På Farnells sida så har dom en bild på ett aggregat som har 3 utgångar! Inte bra.
Om jag går på AIM-Tti som har 3 utgångar så blir det väldigt mycket pengar helt plötsligt. :(

Är det krångligt att köra med ett bättre labbaggregat som har en utgång för att driva Arduinon och sen även nyttja samma utgång för lite servon och mindre motorer? Arduinon behöver ju lite över 5v och de andra kanske lite mer, men är det svårt att skapa olika utspänningar med ett aggregat som har en utgång?

Ursäkta att det blev lite rörigt efter en intensiv arbetsvecka, men ni förstår vad jag menar? :wink:
Användarvisningsbild
elshorto
Inlägg: 239
Blev medlem: 19 mars 2016, 22:26:08

Re: Val av labbaggregat, tips

Inlägg av elshorto »

Tenma och GW duger gott för att driva Arduinon och några motorer. Jag köper in dom till både produktion och utvecklingsavdelningen, inget har gått sönder hittills.
Skapa flera utgångar går men har du tre utgångar så slipper du det böket varje gång du behöver byta spänning. Du har koll på strömmen till varje last och kan använda oanvända utgångar till styrsignaler.
Strömförande
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 april 2018, 21:58:29

Re: Val av labbaggregat, tips

Inlägg av Strömförande »

Åter igen, tack för alla tips. Då jag även passade på att köpa en 3D-skrivare så blev det ett enkanalsagg. Se
https://www.instrumentcenter.se/sv/manu ... a.-90w.php

Ha det så bra!

/Strömförande
Skriv svar