kontakt till liten CCTV-skärm

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
hento
Inlägg: 54
Blev medlem: 1 oktober 2011, 18:48:46

kontakt till liten CCTV-skärm

Inlägg av hento »

Kontakten i min CCTV-skärm har gått sönder så jag tänkte kolla om det är någon här som vet vad det är för en kontakt som jag skall köpa för att byta ut den samt var jag kan köpa den.

Det är kontakten i bild 1 och 2 som är trasig. Det skall sitta en "pigg" inne i kontakten som går in i "hanen" (lite oklart vad som är hone/hane). Det är "piggen" som gått av inne i kontakten. Bild 3 visar "hanen".. mest för att det kanske kunde hjälpa.

Tacksam för all hjälp!

//H
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5720
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: kontakt till liten CCTV-skärm

Inlägg av rvl »

Hade jag inte läst texten, så hade jag trott det var vanlig 3,5 mm "telepropp" och att det är hanen på bild 3, som var det trasiga. Men, det är alltså inte så?
Användarvisningsbild
hento
Inlägg: 54
Blev medlem: 1 oktober 2011, 18:48:46

Re: kontakt till liten CCTV-skärm

Inlägg av hento »

Nej det är det inte.. den är mindre och nu såg jag att den är märkt med en microfon (!?) alltså hannen. Bifogar bild. Enda ledtråden jag har är att det på kretskortet står "CN601" bredvid "VIDEO IN". Samt att komponenten är märkt med ett "E".
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5720
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: kontakt till liten CCTV-skärm

Inlägg av rvl »

Ok, liknar laddningskontakten på min gamla Nokia icke smart-fån. 2,0 mm säger skjutmåttet om den.
Skriv svar